۱۷ هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه فعالیت دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه باهدف حمایت از شرکت‌های فناور شروع به کار کرده و تاکنون ۱۷ هسته فناور در این مرکز مستقر و فعالیت دارند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، امین پور ۱۲ اردیبهشت در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته دانشگاه کمتر در حوزه فناوری ورود کرده بود، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ فقط ۲ شرکت فناور آن هم بصورت پراکنده در استان فعالیت می‌کردند اما با ایجاد مرکز رشد، شرکت‌ها در این مجموعه متمرکز شده و در حال حاضر  ۱۷هسته فناور و ۵ شرکت دانش‌بنیان در آن فعالیت دارند.

امین پور خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۷طرح فناورانه از طرف اعضا دفاع شد و بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان از طرف دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جهت حمایت از هرکدام از این طرح‌ها هزینه شده است.

مدیر فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با تاکید به اینکه حمایت از طرح‌های فناوری از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است، اظهار کرد: در سال گذشته برای ۲شرکت فناور ۶۴۰میلیون تومان وام کم بهره پرداخت شد.

امین پور با اشاره به اینکه در سال گذشته تعدادی از طرح‌ها به محصول تبدیل شد، یاد آور شد: امسال نیز طبق برنامه ۶طرح به محصول تبدیل و  وارد بازار خواهد شد که عمده محصولات نیز محصولات و تجهیزات پزشکی هستند.

وی ادامه داد: مشکلات بین‌المللی مثل ارتباط با کشورهای دیگر، مشکل حقوقی و مالی از جمله مشکلات موجود شرکت‌های فعال در این مرکز است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا