ششمین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ششمین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف با هدف پیشروی به سمت بهبود اقتصادی از طریق کارآفرینی مقیاس پذیر آغاز به‌کار کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، ششمین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف صبح روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت ماه 1402، به صورت مجازی برگزار شد. در ابتدای این کنفرانس دکتر محمد مهدی جهان‌بخت، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و دبیر علمی ششمین کنفرانس ملی کارآفرینی طی سخنانی گفت: هر ساله تم کنفرانس با توجه به ضرورت‌های مورد نیاز جامعه تعریف می‌شود و امسال محور همایش با توجه به نیاز کشور به پیشروی به سمت بهبود اقتصادی، از طریق کارآفرینی مقیاس پذیر نام گرفته است.

دکتر جهان‌بخت افزود: کارآفرینی یک ضرورتی است که طی یک دهه اخیر در کشور به آن پرداخته شده و بحث روز دنیاست.

دبیر علمی ششمین کنفرانس ملی کارآفرینی در ادامه با تاکید بر اینکه باید مقیاس پذیری در کارآفرینی ایجاد کنیم گفت: نیاز است همه ما در کشور کمک کنیم تا کیفیت کارآفرینی را افزایش دهیم.

در ادامه برنامه مهندس علیرضا جعفر مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی به موضوع کارآفرینی در شرایط ضد کارآفرینی و آنچه در شرایط فعلی دیده نمی‌شود، پرداخت.

وی افزود: فرآیند کارآفرینی در تمام دنیا فرآیندی سخت، پرزحمت، پرچالش و پرابهام است و باید نگاه‌مان به کارآفرینی را به عنوان بروز یک رفتار و نوعی ذهنیت و سبک زندگی ببینیم  و هدف راه‌اندازی صرف کسب و کار نباشد.

مهندس جعفر در ادامه گفت: باید در کنار توجه به تعطیلی کسب و کارها، به فعالیت کارآفرینان فعلی دقت نظر داشته باشیم.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: بروز و ظهور کارآفرینی صرفا تجاری نیست و بسیاری از کسب و کارها ممکن است از دریچه فناوری نبوده اما در مجموع خلق ارزش مورد تقدیر است و باید حمایت شود.

در ادامه برنامه مهندس جواد جلوداری مدیر برنامه کیمیا کالج گفت: اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی نیازمند رشد و ارتقای نیروی انسانی در اکوسیستم است و باید به دنبال به ثمر نشستن این اتفاق باشیم.

وی گفت: طرح کیمیا با هدف تامین بخشی از خلاء نیروی انسانی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در سال 1395 شکل گرفت.

وی افزود: در طرح کیمیا تعداد 615 نفر در 7 دوره درگیر شدند و 92 هزار نفر ساعت آموزش نیروی انسانی برگزار شد.

مدیر برنامه کیمیا کالج گفت: 65 درصد افرادی که در طرح کیمیا شرکت داشتند، در نهادهای اکوسیستم کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کردند و امیدواریم آموزش نیروی انسانی به صورت جدی ادامه پیدا کند.

در ادامه برنامه در بخش معرفی برترین‌ها در حوزه کارآفرینی؛ کتاب داستان نانو تافته اثر دکتر سید حمزه حسنی به عنوان کتاب برتردر حوزه کارآفرینی و فناوری معرفی شد و مقاله‌ای تحت عنوان پیش‌بینی نوآوری در کارآفرینان نوپا، ارائه یک رویکرد یادگیری ماشین بر‌اساس داده‌های دیده‌بان جهانی کارآفرینی از دکتر معصومه مترصد نیز به عنوان مقاله برتر در حوزه کارآفرینی معرفی و تقدیر شد.گفتنی است ششمین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف که به صورت مجازی برگزار شده تا فردا ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا