ثبت ۹۷ شرکت و هسته فناور در جهرم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرماندار ویژه شهرستان جهرم از تهیه و تدوین سند راهبردی جهرم با استفاده از ظرفیت نخبگان و مردم شهرستان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری فارس، مهدی شفیعیان، فرماندار ویژه شهرستان جهرم در حاشیه در جلسه‌ای که به منظور تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، در مرکز رشد فناوری جهرم، برگزار شد، اظهار داشت: مرکز رشد فناوری جهرم از مراکز مهم و تاثیرگذار شهرستان برای تهیه سند راهبردی است که باید باتوجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری، سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی نامگذاری شده، بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر آن همت گمارد.

وی با اشاره به نقش مرکز رشد فناوری جهرم در توسعه شهرستان جهرم خاطر نشان کرد: از ابتدای فعالیت مرکز رشد جهرم تاکنون تعداد 97 شرکت و هسته فناور پذیرش ده و براساس آمارها و بررسی های صورت گرفته،  ۶۲ درصد از واحدهای خارج شده از این مرکز، فعالیت اقتصادی موفق و مؤثر داشته است.

مقام عالی دولت در شهرستان جهرم همچنین عنوان کرد: تعداد افراد متخصص و شاغل در واحدهای فناور در جهرم ۱۷۴ نفر با ثبت ۴۸ مورد اختراع بوده که در سال گذشته گردش مالی ۸۶ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

به گفته وی شورای گفتگوی مردم و مسئولین شهرستان جهرم تشکیل خواهد شد تا با بهره گیری از ظرفیت ها و نظرات مردم و به طور ویژه نخبگان و اندیشمندان، سند راهبردی و چشم انداز شهرستان تهیه و تدوین شود.

شفیعیان ادامه داد: تهیه سند چشم انداز توسعه شهرستان ضروری است، این رویه به جد و با فاصله زمانی کمتر استمرار پیدا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: امیدواریم با احداث ساختمان جدید مرکز رشد و افزایش زیرساخت‌های خدماتی به شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد گسترش روند ایجاد اشتغال بویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و از طریق شرکت های دانش بنیان باشیم.

فرماندار ویژه جهرم تصریح کرد: ایده علمی احداث جنگل چوب، برگرفته از مطالعات و تحقیقات اساتید دانشگاهی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم و احداث باغ نمونه در این زمینه و راه اندازی باغ مطالعاتی کشت بافت نخیلات به منظور بهره وری مناسب اقتصادی از چهار هزار هکتار نخیلات را از نمونه فعالیت های مبتنی بر دانش و علم روز است که تقویت این نگرش می‌تواند تولید کشاورزی را اقتصادی‌تر و با جذابیت بیشتر در بازارهای هدف کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از جهرم، طبق گفته فرماندار ویژه جهرم مقرر شده با توجه به انجام فرایند اداری، احداث ساختمان مرکز رشد فناوری، تأمین نیروی انسانی از دیگر مراکز علمی برای این مرکز و رفع برخی مشکلات اداری مرتبط با فعالیت های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد اقدامات لازم صورت پذیرد.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری علم و فناوری فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا