فیلم | تحلیل متفاوتی از دلیل مهاجرت نخبگان و متخصصان ایرانی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اقتصادآنلاین در میزگردی با حضور محمد فاضلی، جامعه شناس و بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت به بررسی «افزایش نرخ مهاجرت و توسعه فرصت‌های شغلی برای کاهش نرخ مهاجرت» پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از اقتصاد آنلاین، در میز گرد «افزایش نرخ مهاجرت و توسعه فرصت‌های شغلی برای کاهش نرخ مهاجرت» نکات قابل توجهی مطرح شد که نشان‌دهنده افزایشی بودن روند مهاجرت طی چند ساله گذشته است و دیگر تنها نخبگان و طبقات خاصی از جامعه را دربرنمی‌گیرد و به یک پدیده عام در کشور بدل شده است.

محمد فاضلی در این گفتگوی یک ساعته گفت: یک تغیر ژئوپلیتیک اطراف ما اتفاق افتاده است. دبی تصمیم گرفته است که بخشی از شاهراه «طرح ابتکار کمربند و جاده» چین (Belt and Road Initiative) در حوزه دیجیتال باشد و نیروی انسانی خود را از ایران تامین می‌کند و ترکیه نیز در حال تلاش است تا یک چیز مثل «محور لاجورد» را در ساخت و تولید و منیوفکچرینگ شکل دهد (یعنی کالاهای کارخانه‌ای). به‌عبارتی نیروی انسانی متخصص در ساخت و تولید را ترکیه جذب می‌کند و دبی متخصصان فناوری‌های دیجیتال را جذب می‌کند. ادامه تحلیل را در فیلم می‌توانید مشاهده بفرمایید.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
اقتصاد آنلاین
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا