پردیس فناوری هسته‌ای دانش‌بنیان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 استاندار بوشهر گفت: با تفاهمی که با سازمان انرژی اتمی داشتیم، پردیس فناوری هسته‌ای دانش‌بنیان تا پایان امسال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، احمد محمدی زاده بعد از ظهر یکشنبه در آئین گشایش ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید و دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال، شایسته بود که برای پیوند و تعامل بیشتر صنعت با تولیدکنندگان، چنین نمایشگاهی برپا شود که انتظار داریم این روند تداوم یابد.

استاندار بوشهر افزود: فناوری، نوآوری، علم و تجربه چهار عاملی هستند که سبب شده شرکت‌های توانمند داخلی جایگزین شرکت‌های خارجی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی شوند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه قطعاً دانش‌بنیان بخشی از اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: ما در تولید علم در رتبه هفدهم جهانی قرار داریم اما موفق نشدیم آن را تبدیل به ثروت کنیم که ایجاد تعامل بین صنعت و تولیدکنندگان این نقیصه را جبران می‌کند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا شرکت‌های دانش‌بنیان را به صنعت معرفی و همچنین صنعت را به شرکت‌های فناور متصل کرده و بین این دو بخش، هم‌افزایی ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت پالایشگاه با ظرفیت تولید ۴۸ میلیون متر مکعب گاز توسط دانشمندان و متخصصان داخلی گفت: وقتی اندیشمندان ما می‌توانند چنین پالایشگاه‌ها و یا مجموعه‌های عظیم پتروشیمی را طراحی و ساخت کنند، قطعاً توانایی ساخت قطعات و تجهیزات و همچنین انجام تعمیرات و نگهداری آن را نیز دارند.

محمدی زاده با اشاره به تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام در استان بوشهر در هفته جاری ابراز داشت: رزمندگان و جوانان ایران اسلامی در میدان نبرد با دشمن در دوران دفاع مقدس ایستادند و امروز جوانان ما در جنگ اقتصادی باید با رشادت و فداکاری، بار دیگر دشمن را مغلوب کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های استان بوشهر را در حوزه صنعت و تولید، گفت: حوزه هسته‌ای و حوزه نفت و گاز و پتروشیمی دو مزیت مهم استان هستند که از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌خواهیم در این عرصه‌ها ورود کنند و ما نیز حمایت و پشتیبانی لازم را از آنها خواهیم داشت.

استاندار بوشهر یادآور شد: با تفاهمی که با سازمان انرژی اتمی داشتیم، پردیس فناوری هسته‌ای دانش‌بنیان در استان بوشهر را تا پایان امسال راه‌اندازی می‌کنیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان بوشهر می‌خواهیم نهایت استفاده را از این پردیس ببرند.

محمدی زاده تصریح کرد: پردیس نفت و گاز و پتروشیمی را نیز با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی در همین منطقه عسلویه راه‌اندازی می‌کنیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی پارک تولید کود و سم در عسلویه خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز را تخصیص داده‌ایم و بزودی عملیات اجرایی این پارک شروع می‌شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، زمین اختصاص داده‌ایم و علاوه بر آن، از طریق کارآفرینی و همچنین پرداخت تسهیلات از این مجموعه‌ها حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا