افزایش سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان ‌دانشگاه اراک ‌

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه اراک گفت: سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه اراک افزایش می‌یابد.

به‌گزارش کارآفرینی پرس به نقل از  تسنیم، «مجتبی ذوالفقاری» ظهر امروز در نخستین همایش ملی تحول در علوم انسانی و نقش آن در پیشرفت ایران اسلامی با اشاره به اینکه علوم انسانی پایه و اساس و باقی علوم وسیله است، اظهار داشت: جوانان به طور ویژه به علوم انسانی تمایل و علاقه ندارند بنابراین باید فرایندها بازبینی و علوم انسانی جذاب شود تا گرایش‌ها به این سمت حرکت کند چراکه زمانی که مردم به عینه ببینند علوم انسانی بهبود بخش زندگی آنها است به طور حتم به سمت و سوی این علوم گام بر می‌دارند.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های بسیار مهم در علوم انسانی مهارت ورزی است، علوم انسانی مغز و محتوای جامعه بشری است و باقی علوم در ایجاد بستر، نقش‌آفرینی می‌کنند، با توجه به اینکه علوم انسانی نیاز مردم است و نیاز به برگزاری استارتاپ در این حوزه احساس می شود، باید به استارتاپ‌ها در این بخش توجه ویژه‌تری شود.

رئیس دانشگاه اراک گفتمان‌سازی، تخصصی شدن و تولید نظریه را یک ضرورت مهم برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد و تصریح کرد: هدف دشمن دور کردن جوانان و نوجوانان از گفتمان سازی، تخصصی شدن و تولید نظریه است که امید است به برکت خون شهدا همه جوانان در مسیر رشد و تعالی پیشرفت و شکوفایی گام بردارند.

ذوالفقاری عنوان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان باید بر روی ظرفیت‌ها سرمایه‌گذاری شود که در این زمینه علوم انسانی جایگاه ویژه‌ای دارد و نیاز است اقدامات بیشتری نسبت به گذشته در این بخش و تجاری‌سازی آن انجام شود.

106 مقاله از شهرهای مختلف دریافت و 54 مقاله پذیرفته شد

” ابراهیم آقامحمدی” دبیر علمی همایش نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری همایش به منظور تحول در علوم انسانی و دست‌یابی به الگوی پیشرفت برای ایران اسلامی است در این راستا کمیته علمی با بیش از 35 استاد شکل گرفت و سه حوزه مبنایی هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی از پایه‌های علوم انسانی به صورت محوری مورد توجه قرار گرفت و با نگاهی به مسئله تحول و بومی سازی علوم انسانی حرکت کردیم.

وی افزود: کمیته داوری همایش متشکل از 30 استاد و متخصص در حوزه‌های مختلف علوم انسانی تشکیل و از 30 آبان تا 15 آذرماه، پذیرش مقالات انجام شد که در این راستا 106 مقاله از شهرهای مختلف دریافت و 54 مقاله پذیرفته 25 مقاله به صورت سخنرانی و 23 مقاله به صورت پوستر و شش مقاله به صورت چاپ مورد پذیرش قرار گرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا