درباره کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد در بوشهر

استاندار بوشهر گفت: در این استان طی یکسال اخیر در حوزه اشتغال و تولید اقدامات مهمی انجام شده که این امر باعث کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز دوشنبه در نشست با مسوولان اقتصادی استان بوشهر اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد که امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید ، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب خوبی انجام شده و برنامه ریزی برای احیای همه واحدهای تولیدی در دستور کار است.

محمدی زاده تصریح کرد: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر گفت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید ۱۰۰ درصد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت های مهم این استان است.

وی افزود: بوشهر از قطب های تولید خرمای کشور است و ۵۰ درصد میگوی ایران در این استان تولید می شود .

استاندار بوشهر ادامه داد: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته راه اندازی و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از جویندگان کار نیز ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی پارسال در کشور صادر و ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

محمدی زاده گفت: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی نیز در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مهمی در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغال خانگی داشته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا