حمایت بنیاد علوی از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه زرشک

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بنیاد علوی در استان از طرح‌های دانش‌بنیان مرتبط با محصول زرشک در زمینه تولید، توزیع به‌ویژه فرآوری این محصول حمایت می‌کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا ، «جواد اشرفی»، روز دوشنبه در نشست بررسی طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه فرآوری زرشک افزود: در این زمینه حلقه‌هایی با پشتیبانی‌های مالی توسط بنیاد علوی برای نخبگان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به شاخه‌های مختلف تعریف شده در این زمینه، بیان کرد: هسته و پردازش کننده اصلی کار در این حوزه شرکت‌های دانش بنیان هستند و از تجربه، تحقیقات و محصولات تولیدی آنها استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از کمک فکری و علمی فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محصول استراتژیک زرشک در استان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها در قالب انعقاد قرارداد، تفاهم‌نامه یا خرید خدمات و به شیوه‌های مختلف بین بنیاد علوی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های متولی ادامه خواهد داشت.

اشرفی تصریح کرد: برای فرآوری محصول زرشک از جنس تحقیق و توسعه ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی عنوان کرد: از منابع داخلی بنیاد علوی، پارک علم و فناوری و استان برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان استفاده و از آنها حمایت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: محصول زرشک بخشی از معیشت خانوارهای استان را شامل می‌شود و معتقدیم اگر ۲ مساله معیشت‌محور مردم حل شود بسیاری از مشکلات نیز رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: از آنجایی که بیشتر خدمات از جمله تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان که ثبت شده باشند ارائه می‌شود لذا فعالان این حوزه باید نسبت به ثبت شرکت یا محصول و اختراع اقدام کنند، درخواست داریم پارک علم و فناوری استان نیز نسبت به پیگیری و اخذ مجوزها جدی‌تر ورود کند.

اشرفی با تاکید بر اینکه در زمینه فرآوری و ارزش افزوده محصول زرشک هنوز خیلی عقب هستیم، افزود: باید تیم تحقیقاتی در فرایند کار فرآوری فعال و از توان این تیم استفاده شود تا از کارهای پراکنده جلوگیری و به نتیجه مطلوب در این حوزه برسیم.

در این نشست شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه فرآوری محصول زرشک از جمله قرص، حبه، لواشک، عرق، دستگاه دانه‌گیری و دستگاه سورت لیزری و دم‌گیری زرشک فعالیت دارند به بیان نظرات پیشنهادات و راهکارهای همکاری با بنیاد علوی پرداختند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا