راه‌اندازی اولین پردیس فناوری کشاورزی کشور در همدان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار همدان گفت:استفاده از فناوری در کشاورزی و دانش‌بنیان کردن تولیدات باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علیرضا قاسمی فرزاد»، در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رویکرد دانش‌بنیان کردن تولید در دولت سیزدهم یک اصل است و از مجموعه‌های فعال در این حوزه نیز حمایت می‌شود.

او گفت: کشور در تولید علم به توانایی مناسبی دست یافته است و این علم و دانش را باید به شکل انبوه تبدیل به ثروت و کالا کنیم.

استاندار همدان گفت: ایران در منطقه رتبه اول پیشرفت در علم و فناوری را به خود اختصاص داده است و با تلاش متخصصان رتبه‌های مناسبی را نسبت به گذشته کسب کرده ایم.

قاسمی فرزاد گفت: دانشمندان سراسر جهان با سرعت بسیار بالایی در عرصه تحقیق و پژوهش کار می‌کند بنابراین پژوهشگران و محققان ایرانی نباید به جایگاه کنونی خود بسنده کنند.

او با تاکید بر اینکه پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش خود را برای شناخت نایافته‌ها و ناشناخته‌ها در حوزه مسایل درمانی متمرکز کنند گفت: همانگونه که سرطان زمانی ناشناخته بود و همه از آن هراس داشتند، اما اکنون با تحقیقات علمی مشخص شده که این بیماری قابل کنترل و درمان است.

استاندار همدان گفت: در کشور امید به زندگی از ۵۲ سال به ۷۲ سال افزایش یافته است و این بیانگر نقش علم پزشکی در رشد و اثرگذاری بر سلامت آحاد مردم است.

قاسمی فرزاد دیابت را به عنوان یکی از بیماری‌های خزنده و تاحدی فراگیر دانست و ادامه داد: محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بتوانند داروی مناسب این بیماری را با خلاقیت تولید کنند.

او با اشاره به اینکه می‌توانیم در بخش پزشکی و صنعت سرآمد باشیم، تاکید کرد: پژوهشگران و محققان استان برای حل مشکلات استان از جمله بحران آب، مسائل تولید و بخش صنعت و معدن تلاش کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه پارک علم و فناوری زمینه و امکانات لازم را برای رشد و پیشرفت محققان آماده کرده است  گفت: ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز گفت: از بین ۶۶ هزار اثر ارسالی دانش آموزان، ۳۰۰ اثر انتخاب که ۱۱ مورد از آن‌ها به جشنواره کشوری ارسال شد.

«آرش قربانی» با بیان اینکه ۳۵۳ واحد فناور استان سال گذشته ۳۶۷ میلیارد تومان فروش و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات داشته اند گفت: ۳۸ شرکت دانش بنیان نیز در سال گذشته ۳۳۴ میلیارد تومان فروش و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات داشته اند.

او سهم استان همدان از پژوهش و تحقیق در کشور را سه درصد و جمعیت استان همدان نسبت به کل کشور را ۲ درصد عنوان کرد.

در مراسم اختتامیه هفته پژوهش در استان همدان، از پژوهشگران، محققان و کارآفرینان برتر این استان قدردانی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا