محمدحسین رنجبر: پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدحسین رنجبر از راه‌اندازی پارک علم و فناوری در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، «محمدحسین» رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در حاشیه گشایش نمایشگاه پژوهشی و فناوری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به دستاورد‌های پژوهشی و نقش دانشگاه‌ها در توسعه و تولید ثروت  از راه‌اندازی پارک علم و فناوری در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه آزاد بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: با توسعه مراکز فناورانه و پژوهش محور، پارک علم و فناوری نیز در همین راستا برای کسب ثروت از علم راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه برفناوری، مهارت‌آموزی و کارآفرینی به دنبال حل مسئله و حرکت بر محور نیاز‌های جامعه جهانی بوده که راه‌اندازی مراکز رشد، سرا‌های نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور بخشی از این راهکار برای تحقق اهداف کلان دانشگاه با هدف تولید ثروت و کسب درآمد مالی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر ادامه حرکت‌های پژوهشی بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه عنوان کرد: نمایشگاه و جشنواره بزرگ عصر امید، رویداد بزرگ علمی بود که در اردیبهشت‌ماه سال جاری با هدف ترسیم حرکت‌های فناورانه و پژوهانه دانشگاه بر این محور شکل گرفت و امروز همان خط و مش نقطه آغازی به سمت رسیدن به توسعه همه‌جانبه را در دانشگاه آزاد رقم زده است.

رنجبر با بیان رضایت از حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این نمایشگاه مطرح کرد: رسالت حضور پررنگ با دستاورد‌های مهم و بزرگ در این نمایشگاه‌هاست و هر چه بتوانیم محصولات نوین بر اساس فناوری جدید باکیفیت و صرفه اقتصادی بالا تولید و انبوه‌سازی کنیم توانسته‌ایم گام کوچکی در راستای رشد، شکوفایی، رفاه و امنیت اجتماعی، اقتصادی، غذایی و… در کشور و جهان برداریم.

برپایی نمایشگاه پژوهشی در واحد بندرعباس

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز هدف از شرکت در این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد برشمرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات شرکت‌های فناور که به مرحله تولید محصول رسیده در کنار کتب منتشرشده، مقالات علمی و پژوهشی به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

شهلا پاسلار، برپایی نمایشگاه پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز استان را در کنار صنایع استان از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش اعلام کرد و ادامه داد: از ۲۳ تا ۲۵ آذرماه این نمایشگاه در دانشگاه آزاد اسالمی واحد بندرعباس کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی شرکت در نمایشگاه تهران را از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ آذر جاری را از دیگر برنامه‌ای این هفته خواند و بیان کرد: شرکت در نمایشگاه پژوهشی تهران، برگزاری سخنرانی علمی و کارگاه‌های علمی -پژوهشی، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر ازجمله کار‌های است که در هفته پژوهش انجام خواهد شد.

به گزارش آنا، بازدید امام جمعه بندرعباس و نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ازجمله اتفاقات نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا