فعالیت ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری فارس

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: اکنون ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در مجموعه پارک علم و فناوری این استان فعال است که نشانگر افزایش ۸۰ درصدی این شرکت ها طی دوسال گذشته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،امین‌رضا ذوالقدر افزود: بر اساس آخرین اظهار نامه‌های مالیاتی میزان فروش محصولات دانش‌بنیان و فناور فارس ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: از این میزان ۷۰ هزار میلیارد ریال سهم فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز مربوط به تولیدات شرکتهای فناور این مجموعه است.

تقویت زیرساخت‌های پارک علم و فناوری فارس در سالی که گذشت

رئیس پارک علم و فناوری فارس بااشاره به تقویت زیرساخت های این پارک طی سال گذشته، ادامه داد: افتتاح برج فناوری پارک فارس کمک بسیاری به افزایش ظرفیت پذیرش تیم های دانش بنیان و فناور می‌کند؛ این برج با مساحت هفت هزار متر دارای ۷۰ واحد است.

ذوالقدر گفت: با افتتاح برج فناوری ظرفیت پذیرش شرکت‌ها به ۳۹۰ واحد رسید که البته قابل ارتقا تا ۴۲۰ واحد نیز هست.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از برج خیرساز علم و فناوری لارستان همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به فارس از دیگر اتفاقات مثبت مجموعه پارک علم و فناوری فارس در سال گذشته بود و قرار است این برج مرکزی برای تعاملات شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

ذوالقدر گفت:به این منظور تفاهم نامه‌ای هم با بخش بین‌الملل معاونت علمی رئیس جمهور منعقد شده است تا با توجه به قابلیتهای لارستان، این برج علم و فناوری به هاب ارتباطات بین‌المللی شرکت‌های دانش بنیان ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس ادامه داد: استاندار فارس در بازدید از پارک بر لزوم توسعه فیزیکی آن برای افزایش ظرفیت استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان تاکید و دستور الحاق اراضی مجاور به آن را صادر کرد.

وی افزود: در پی این تصمیم نشست‌های بسیاری با اداره‌کل‌های راه و شهرسازی، ثبت اسناد و شرکت عمران صدرا برگزار و جزئیات فنی موضوع بررسی شد.

ذوالقدر گفت: اکنون ۹۰ درصد از مسائل مرتبط با الحاق این اراضی به پارک علم و فناوری حل شده اما ۱۰ درصد باقیمانده در دست پیگیری است.

تداوم توسعه ارتباط پارک علم و فناوری فارس با دانشگاه و مدرسه

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: طرح‌های دستیار فناوری که از فارس آغاز شد و در دیگر پارکهای کشور نیز اجرایی شد، طرحی کاربردی برای تقویت ارتباط دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ذوالقدر با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به “جهش تولید با مشارکت مردم” از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اقشار مهم در این زمینه‌اند و فعالیت به عنوان دستیار فناوری به جذب انها در فرآیند تولید کمک می کند.

وی افزود: بااجرای طرح دستار فناوری نزدیک به ۲ هزار دانشجو برای مدت زمان تعیین شده در پارک‌های علم و فناوری کشور جذب شدند که از این شمار سهم فارس نیز حدود ۱۰۰ نفر بود.

ذوالقدر گفت: در قالب طرح دستار فناوری دانشجویان ۶ ماه در شرکت‌ها مشغول به فعالیت می شوند و در صورت موفق بودن حضور آنها در ارزیابی‌های انجام شده، دستمزدی تشویقی نیز از سوی پارک به آنها تعلق می گیرد که برای دانشجویان دکتری ماهانه سی میلیون ریال، برای دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون ریال و برای کارشناسی ۱۰ میلیون ریال است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: نزدیک به ۲۰ درصد دانشجویانی که به عنوان دستیار فناوری فعالیت کردند، پس از دوره نیز به استخدام شرکتها درآمدند و این طرح علاوه بر آشناسازی دانشجویان با فرآیند تولید دانش بنیان و فناورانه، به تامین نیروی شرکت‌های فعال نیز کمک کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز این طرح با قوت در پارک علم و فناوری فارس اجرا می‌شود.

ذوالقدر اضافه کرد: توسعه ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با انجمن‌های علمی دانشجویی با شرکت‌ها به منظور آشنایی آنها با فعالیت این شرکت‌ها نیز از برنامه‌های پارک علم و فناوری فارس در سال جاری است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس اضافه کرد: یکی از اقداماتی که به منظور فرهنگسازی از سال گذشته آغاز شد، بازدید دانش‌آموزان از شرکتهای دانش‌بنیان و ارائه آموزش‌های چندساعته از سوی شرکت‌ها به آنها بود که در این قالب در یکسال گذشته پنج هزار دانش‌آموز از این شرکت‌ها بازدید کردند.

وی بیان کرد: می‌کوشیم امسال نیز فضای مناسبی برای توسعه ارتباط دانش‌آموزان با شرکتهای فناور و دانش بنیان فراهم شود تا در عمل کار فناورانه را از نزدیک بیازمایند و به شناسایی و شکوفایی استعدادهای آنها منجر شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا