فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اصلاح خواهد شد

مشاور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از اصلاح ساختار ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش زمان ارزیابی‌ها خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «علیرضا دلیری» در حاشیه همایش ملی رونمایی از گزارش سالیانه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه قانون جهش تولید دانش‌بنیان به شرکت‌ها و صنایع بزرگ، ابراز امیدواری کرد که با تزریق منابع مالی پیش‌بینی شده در این قانون، صنابع بزرگ بتوانند در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده پردازی در حوزه‌های فناوری، گام بردارند.

وی در خصوص افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال مزین به تولید، اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: آمارهای مربوط به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان هفتگی است و بیشترین تعداد شرکت‌ها در بخش شرکت‌های نوپا بوده است؛ چرا که رسوخ فناوری در صنایع بزرگ رخ داده است.

دلیری در پاسخ به این سوال که بعد از گذشت ۸ ماه از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش دو برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، با اشاره به بسترسازی‌های انجام شده در دوره معاون جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال شاهد رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه کندی‌هایی در حمایت دستگاه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان مشاهده می‌شد که در این زمینه آیین‌نامه‌های دانش‌بنیان با دستگاه‌های اجرایی منعقد شد و اکنون انتظار می‌رود دستگاه‌ها گام‌های موثر خود را در این زمینه بردارند.

مشاور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در خصوص زمان‌بر بودن ارزیابی شرکت‌ها در مدت ۵۷ روز، توضیح داد: دکتر دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در حال اصلاح فرایندها و اصلاح ساختارها در این زمینه است.

به گفته وی، اصلاح این فرایندها در حال نهایی‌سازی است و به‌زودی ساختار ارزیابی شرکت‌ها اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تهیه گزارش‌های سالیانه از زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه ارائه تسهیلات، اعتبارسنجی است و این اعتبارسنجی به درستی در کشور ما اتفاق نمی‌افتد.

وی با انتقاد از اینکه برای اعطای وام تنها چک در نظر گرفته می‌شود، گفت: این در حالی است که در اعتبارسنجی، رفتار، دانش، مدارک، ثبت اختراعات و … باید مد نظر قرار گیرد.

دلیری افزود: چنین گزارش‌هایی برای بانک‌ها در راستای ارائه تسهیلات مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به مدلی مرسوم تبدیل شود.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا