محمدعلی داستان: شرکت‌های دانش‌بنیان از روال‌های چالشی و سخت دور می‌شوند

سرپرست پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی عارضه‌یابی و مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان استان مرکزی شناسایی و احصا می شود.

به‌گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، «محمدعلی داستان» روز یکشنبه در نشست تبیین نحوه و میزان حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی اظهار داشت: براساس طرح حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای به این شرکت‌ها شده است و در این راستا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس تاکید وزیر و سازمان برنامه و بودجه مقرر شده است در جهت اقدامات زیربنایی مبلغی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص پیدا کند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان مرکزی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا در سامانه مذکور ثبت نام کنند تا بتوان با ارزیابی انجام شده اطلاعات جامعی از شرکت‌ها برآورد شود همچنین شرکت‌ها بتوانند بسیاری از مشکلات خود را با استفاده از منابع استانی حل کنند.

داستان عنوان کرد: اولویت اصلی در اجرای این طرح بر این است شرکت‌های دانش‌بنیان از روال‌های چالشی و سخت دور شوند و تمام تلاش پارک بر این است تا مراحل سریع و روان انجام شود.

ملاک توزیع اعتبارات فراوانی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مربوطه است

“احمد توسلی” مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست اظهار داشت: اهمیت پروژه‌های دانش بنیان در سال جدید به ویژه در اوضاع اقتصادی کشور به عنوان یکی از پیشران‌هایی است که در جهت رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در برنامه هفتم موثر واقع شود.

وی افزود: براساس ضوابط اجرایی قانون بودجه، سازمان برنامه و بودجه مکلف شده برخی از اعتبارات را به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد به همین منظور در استان دومرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد در ابتدا باید مشخص شود ایتن اعتبارات به چه صورت توزیع شود و چه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه دخیل باشند.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس اخرین آمار بیش از یکصد شرکت دانش بنیان در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که حدود نیمی از شرکت‌ها در قالب پارک علم و فناوری مرکز استان در ابتدای جاده خمین و پارک علم و فناوری ایرانیان در شهرستان زرندیه مستقر هستند و مابقی در شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و سایر نقاط استان فعال هستند.

توسلی بیان کرد: هدف از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش کیفیت محصولات، اشتغال‌زایی، رسیدن به فناوری برتر، تجاری سازی و رقابت‌پذیری، ارتقاء سطح طرح‌ها با تکنولوژی، کسب درآمد و غیره است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان همانند شرکت‌های پیمانکار از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور درجه بندی می‌شوند، به طور کلی دو نوع شرکت دانش2بنیان نوپا و تولیدی وجود دارند که هر کدام به سه دسته تقسیم می‌شوند.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به رسته‌های مختلف از جمله ماشین‌آلا پیشرفته، کشاورزی، دارو، برق و الکترونیک و غیره تقسیم می‌شوند.

توسلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان امسال به 116 شرکت رسیده است که از این تعداد که با توجه به رسته‌ها و پراکندگی شرکت‌ها بخش عمده‌ای از آنها در بخش صنعت فعال هستند و متناسب با رسته‌ها اعتبارات توزیع می‌شود.

وی با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات عنوان کرد: بر اساس قانون 10 درصد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان مرکزی بر اساس اعتبار ابلاغ شده برآورد شده است که معادل 49 میلیارد و 285 میلیون تومان اعتبار برای اجرای 5 برنامه عملیاتی، 6 طرح عملیاتی و سه دستگاه اجرایی برای شرکت‌های دانش بنیان استان تعریف شده است.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بیان کرد: ملاک توزیع اعتبارات فراوانی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مربوطه است که بخش صنعت بیشترین اعتبار را دریافت کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا