علی باقری: مشکلات کاریابی‌ها رفع شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر ضرورت تحقق اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: مشکلات کاریابی‌ها رصد و رفع شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، «علی باقری» شنبه شب در جلسه شورای اداری تعاون بر ضرورت تحقق تعهد اشتغال در استان تاکید کرد و گفت:در بحث کاریابی‌ها باید معضلات آنان برطرف شود و از طرفی کاریابی‌ها نیز باید در بخش به کارگماری کارجویان تلاش بی وقفه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بخش روابط کار رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در مراجع و صدور آرا سازشی مورد توجه قرار گیرد، گفت: بازرسان کار به بحث ایمنی در واحدها به ویژه در کارگاه‌های پرخطر بیش از پیش توجه داشته باشند.

تشکیل تعاونی‌های توسعه روستایی در اولویت باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی‌های توسعه روستایی با شناسایی ظرفیت‌های هر روستا باید در اولویت باشد زیرا محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس را به دنبال دارد.

این مسئول با بیان اینکه تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال باید مورد پیگیری روزانه در ادارات قرار گیرد، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی بحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت دارد.

مدیر پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه گفت: تمام کوشش‌های خود را همواره برای رفاه همکاران به کار گرفته‌ایم و در ادامه نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سیدعلی اکبر مهدی‌پور با اعلام اینکه به عنوان یکی از اولین استان‌های کشور در حال راه اندازی اتوماسیون اداری برای کل استان هستیم، افزود: طراحی و اجرای نرم افزار ورود و خروج کارکنان نیز تقریباً به پایان رسیده و در ادارات اجرا خواهد شد.

رصد و پیگیری مشکلات کارخانجات

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز از ارسال به موقع مدارک مراجع حل اختلاف به اداره کل جهت انجام استعلامات لازم و صدور اعتبارنامه خبر داد و گفت: موارد قانونی برای تأسیس و یا تجدید انتخابات انجمن‌ها باید رعایت شود.

حامد رضوانی بر ضرورت تأسیس شورای اسلامی کار در واحدها تاکید کرد و ادامه داد: برنامه زمانبندی بازرسی کار و اجرای دقیق بازدیدهای هدفمند از کارگاه‌ها دقیق اجرا شود.

وی با اشاره به کاهش میانگین زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار و هیئت‌های تشخیص، تصریح کرد: بحث اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و آموزش‌های مهارتی آنان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رضوانی از رصد و پیگیری مشکلات کارخانجات سطح استان و پیشگیری از بروز مشکلات خبر داد و افزود: لوایح دیوان در مهلت قانونی و با انشا درست و محترمانه، مستدل و با پیوست دقیق به موقع ارسال شود.

معرفی ۹۵ درصد اعتبارات مشاغل خانگی به بانک‌ها

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با بیان اینکه در بخش اعتبارات مشاغل خانگی و ابلاغ بی سابقه بیش از ۹۷ میلیارد تومان باید این اعتبارات سریعاً و با دقت جذب شود، اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد این اعتبارات به بانک معرفی شده است و باید تا حصول نتیجه و پرداخت پیگیری شود.

رضا عبدی بیان کرد: در ورود اطلاعات در سامانه اشتغال و رصد باید دقت کافی صورت بگیرد و موارد اساسی باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه نواقص اطلاعات وارد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد باید به ادارات ذیربط اعلام شود، بر ضرورت تأسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در شهرستان‌های فاقد این مرکز با هدف ارائه مشاوره‌های کارآفرینانه و شتاب دهنده تاکید کرد.

شناسایی بنگاه‌های مشمول خانه بهداشت کارگری

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه بازدید کارشناسان امور اجتماعی از امکانات رفاهی کارگران واحدهای کارگری مطابق جدول زمانبندی، تعامل با کارشناسان شبکه بهداشت محل به منظور بازدید دوجانبه از خانه‌های بهداشت کارگری حیطه نظارت و پیگیری امور بهداشتی کارگران و همچنین شناسایی بنگاه‌های مشمول خانه بهداشت کارگری (بالای ۵۰ نفر) به منظور تأسیس و فعال سازی خانه بهداشت به ویژه در شهرداری‌ها، تعامل با کارشناسان اداره بهزیستی جهت هماهنگی برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد.

ابوعلی مهدی زاده از اجرای طرح کاج برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای کارگران در واحدهای کارگری خبر داد و بیان کرد: هماهنگی و پیگیری جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی و هنری ویژه کارگران پاسخگویی مناسب به مراجعه کنندگان با موضوع یارانه و رعایت احترام و تکریم آنان در دستور کار قرار دارد.

تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه اقبال خوبی نسبت به بخش تعاون هم در سطح کلان دولت محترم هم وزارتخانه و هم استانداری وجود دارد و از این فرصت مغتنم باید نهایت استفاده را در جهت رفع مشکلات تعاونی‌ها و ارتقا آنها ببریم.

احمد پویش تشکر از همه ادارات و مخصوصاً اداراتی که در هفته تعاون برنامه‌ها خوبی داشته‌اند همه رصد شده و گزارش آن به مدیرکل ارسال شده است.

وی بیان کرد: موضوع مهم در حال حاضر تعیین تکلیف تعاونیهای غیر فعال و مشکل دار است که در این راستا چندین مکاتبه شده و سه نامه هم اخیراً دادیم غیر فعال خدماتی، غیر فعال تولیدی، غیر فعالی که مشکلات غیر قضائی دارند.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا