ولی جهانی: صدور مجوز کسب و کار مجازی در حوزه گردشگری گیلان تسهیل شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: صدور مجوز کسب و کار مجازی در حوزه گردشگری استان در راستای ساماندهی، نظارت فعالیت فضای مجازی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق تسهیل شده است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «ولی جهانی»، با بیان اینکه دومین مجوز فعالیت کسب و کار مجازی در گیلان صادر شده است، افزود: تمامی سایت‌های مجازی گردشگری استان ملزم به دریافت مجوز از این اداره‌کل هستند و در صورت عدم دریافت مجوز، فعالیت‌های آنان خلاف قانون خواهد بود.
وی اظهار داشت: متاسفانه مدتی است تعدادی سایت در فضای مجازی استان بدون دریافت مجوز اقدام به فعالیت کرده‌اند که نحوه فعالیتشان مشخص نیست از این‌رو طی جلساتی که با دستگاه‌های متولی استان برگزار شد تصمیم بر آن است که فرآیند دریافت مجوز برای فعالان این عرصه تسهیل شده و در صورت عدم دریافت مجوز با آنان برخورد قانونی صورت گیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: امروزه فضای مجازی و فعالیت صنایع‌ در این فضا به ویژه در حوزه صنعت گردشگری امری غیرقابل اجتناب است اما باید به شیوه‌ای هدفمند و با نگاهی خاص به امر ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه کسب و کارها در این فضا نگریسته شود.
جهانی استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی در تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را ضروری دانست و گفت: صدور این مجوزها با هدف ساماندهی، تسهیل و رونق فعالیت بخش خصوصی در فضای کسب‌ و کارهای مجازی بوده و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای شرایط لازم می‌توانند گواهی‌نامه معتبر کسب و کارهای گردشگری در فضای مجازی را دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه توسعه کسب و کار مجازی در ساماندهی سفر و خدمات رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نقش بسزایی ایفا می‌کند، افزود: صدور مجوزهای کسب و کار مجازی بمنظور تسهیل و رونق فعالیت وخدمات رسانی بخش خصوصی است و با ارائه طرح مورد نظر به اداره کل استان پس از بررسی در معاونت گردشگری نسبت به صدور مجوز مربوطه در سریعترین زمان ممکن اقدام می شود.

گیلان با پذیرش بیش از  ۵۳ میلیون مسافر در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ یکی از قطب های مهم گردشگری کشور است.


 پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا