هادی رضا زاده: پرداخت وام صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌شمالی ۷ برابر شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق در نیمه نخست امسال یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای پرداخت کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت برابر شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، هادی رضا زاده اظهارداشت: صندوق کارآفرینی امید در نیمه نخست سالجاری به ۸۳۸ طرح تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد که در مجموع هر طرح برای ۱.۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در نیمه نخست امسال به میزان سه سال گذشته است، افزود: پارسال در این بازه زمانی نیز این صندوق به تعداد ۵۹۳ فقره مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق از محل اشتغال روستایی و عشایری، تبصره ۱۸ و نامه های ریاست جمهوری پرداخت شده است، تصریح کرد: وام های این صندوق در طرح اشتغال روستایی و عشایری قرض الحسنه و چهار درصد، نامه های ریاست جمهوری قرض الحسنه و تبصره ۱۸، ۱۰ درصد است که مدت بازپرداخت نیز دراز مدت است.   

رضا زاده بیان کرد: بیشتر این طرح های تولیدی و اشتغالزا در حوزه گل و گیاه، پوشاک، گردشگری، دامداری، کشاورزی و دانش‌بنیان است که با دریافت تسهیلات منجر به شغل های پایدار خواهد شد.

وی بر مشاوره متقاضیان وام های اشتغالزایی نیز تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و به ویژه دامپروری بدلیل خشکسالی با ریسک مواجه است که بیشتر متقاضیان را به سمت ایجاد طرح های گردشگری، صنایع دستی، پرورش قارچ، بوقلمون و طرح های مشابه هدایت کرده ایم تا شغل پایدار داشته باشند.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی بر طرح نهضت احیای طرح های راکد و نیمه فعال نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز در سال جاری کمک شد تا ۱۸ طرح نیمه فعال و غیر فعال احیا شوند که با دریافت تسهیلات دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

اشتغالزایی ۱۸۹۲ نفر روستایی

رضا زاده بر ایجاد صندوق های خرد روستایی و عشایری نیز تاکید کرد و افزود: در این طرح ۱۰ تا ۱۵ نفر از بانوان تنها با ارایه یک فقره سفته می توانند از تسهیلات اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی استفاده کنند.   

وی عنوان کرد: رسالت صندوق کارآفرینی خراسان شمالی در سالجاری حمایت از طرح‌های خُرد و کوچک روستایی و طرح‌های دانش‌بنیان است و با استفاده از ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی بدنبال کاهش فقر و ایجاد اشتغال مولد در استان است.

رضا زاده افزود: از زمان اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری ( ۹۷) تاکنون یکهزار و ۱۸۲ فقره به مبلغ یکهزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که برای یکهزار و ۸۹۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: از زمان اجرای طرح تبصره ۱۸ نیز تاکنون تعداد ۵۰۴ فقره به مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که برای ۹۰۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا