افزایش ۵۰۰ درصدی صدور مجوز تأسیس کاریابی در استان قزوین

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: صدور مجوز تأسیس واحدهای کاریابی در استان قزوین در سال جاری نسبت به سال قبل ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، عین‌الله کشاورز ترک، با بیان اینکه توسعه واحدهای کاریابی و از بین بردن انحصار در این عرصه یکی از راهکارهای دولت برای رساندن افراد بیکار به فرصت‌های شغلی موجود در جامعه است، اظهار داشت: صدور مجوز تأسیس واحدهای کاریابی در استان قزوین در سال جاری نسبت به سال قبل 500 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از اجرای طرح ساماندهی افراد دارای بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها به صورت پایلوت در استان قزوین خبر داد و گفت: در این طرح هر فردی که بیکاری می‌شود، کاریابی‌ها موظف هستند که با پیگیری‌های مستمر این فرد را دوباره به سر کار بفرستند و برای او شغل پیدا کنند، البته برای این خدمت کاریابی‌ها اعتباری به آنها تعلق می‌گیرد.

کشاورز ترک با بیان اینکه افزایش افراد متقاضی بیمه بیکاری مشکلات زیادی برای دولت ایجاد می‌کند، اضافه کرد: با اجرای این طرح که استان قزوین در اجرای آن پیشرو خواهد بود، از جمعیت افراد دریافت‌کننده بیمه بیکاری تا حدود زیادی کم می‌شود که می‌تواند منجر به مدیریت هزینه‌ها در سازمان تأمین اجتماعی و خدمات‌دهی این سازمان در سایر بخش‌ها شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزایش میزان اشتغال خانگی را یکی از اهداف نهاد متبوعش دانست و گفت: برای تحقق این هدف و افزایش جمعیت افراد صاحب شغل در حوزه مشاغل خانگی خوشه‌های صنعتی دارای مزیت نسبی در این حوزه را شناسایی کردیم و بنا داریم با تقویت آنها به توسعه اشتغال خانگی دست یابیم.

کشاورز ترک از شناسایی 5 خوشه با پتانسیل بالا در حوزه اشتعال خانگی خبر داد و افزود: این 5 خوشه شامل خوشه پوشاک، خوشه کفش، خوشه شیرینی سنتی، خوشه چرم، و خوشه بسته‌بندی هستند که با اعطای تسهیلات به فعالان این خوشه‌های صنعتی زمینه اشتغال خانگی افراد به ویژه زنان سرپرست خانوار فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای توسعه مشاغل خانگی در استان قزوین از ظرفیت پردیس‌های تولید روستایی استفاده می‌کنیم. به طوری که روستاییان می‌توانند با اخذ تسهیلات اشتغال خانگی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک در پردیس‌های روستایی برای خود و اعضای خانواده اشتغال خانگی درست کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا