نعمت الله رضایی: صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های راکد، نیمه فعال و نیمه تمام حمایت خواهد کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: قرار است امسال یک هزار طرح راکد، نیمه فعال و نیمه تمام را مورد حمایت قرار دهیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز مراسم انعقاد تفاهم نامه پلتفرم‌های تامین مالی و صندوق کارآفرینی امید با حضور مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این صندوق و سرمایه گذاران  برگزار شد.

در این مراسم نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: وقتی بحث تامین مالی می‌شود، بسیاری فکر می‌کنند باید بانک‌ها وام پرداخت کنند اما منابع مورد نیاز واحد‌های اقتصادی از بازار پول و سرمایه تامین می‌شود، چیزی  که عمدتا در کشور ما کمتر به آن توجه شده است، منابعی است که در بازار سرمایه وجود دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر نرخ تورم در کشور ما بالای ۲۰ و ۳۰ درصد بوده است، بنابراین فاصله زمانی که یک واحد اقتصادی نیاز تامین منبع مالی دارد تا زمانی که منابع در اختیارش قرار می‌گیرد، بسیار مهم است، خصوصا مواقعی که شرکت‌ها قرارداد‌های سودمندی را داشته باشند یا خط تولیدی را راه اندازی کنند. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با توجه به نیاز سرمایه گذاری برای واحد‌های اقتصادی غیرفعال، نیمه فعال و نیمه تمام که برخی از آن‌ها مشکل بانکی دارند و تامین مالی برای آن‌ها می‌تواند حیاتی و آن‌ها را به چرخه تولید برگرداند.

وی تصریح کرد: در تفاهم نامه امروز یکی از روش‌های نوین تامین مالی تحت عنوان تامین مالی جمعی انجام می‌شود؛ به این صورت که سکو‌هایی در بازار فرابورس ایجاد شده که یکسری شرکت‌های معتبر در آن فعال هستند. واحد‌های اقتصادی که نیاز به منابع داشته باشند، از طریق این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند، مردم و از جمله صندوق کار آفرینی امید، منابع مورد نیاز را تامین می‌کنند و پس از یک دوره زمانی مشخص منابع به مردم بازمی‌گردد و تضمین منابع توسط شرکت‌های مورد نظر انجام خواهد شد.

این کارآفرین افزود: یکی از مواردی که در این تفاهم نامه مدنظر قرار گرفته شده سرعت تامین منابع است. تضامین سهلی نسبت به موضوع که از آن‌ها گرفته می‌شود بیشتر متکی به تولید آن‌هاست، براین اساس صندوق با حمایت و سرمایه گذاری در این سکو‌ها، بازگشت نرخی را که باید به کار آفرینان پرداخت کند را کاهش داده است.

رضایی گفت: امسال هدف ما حمایت از طرح‌های راکد، نیمه فعال و نیمه تمام است. برای شروع یک هزار طرح را با ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان مورد حمایت قرار خواهیم داد؛ در فاز اول تا ۳ ماه آینده ۱۰۰ میلیارد تومان را از این طریق تامین خواهیم کرد  و به محض اینکه این روند مورد اعتماد مردم قرار بگیرد، سقف بودجه را افزایش خواهیم داد، به این صورت سرمایه گذار با هر مبلغی می‌تواند وارد بازار سرمایه گذاری شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا