سورنا ستاری: شرکت‌های بزرگ اقتصادی به حوزه دانش‌بنیان ورود کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی رییس جمهور گفت: شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور باید در موضوع دانش بنیان ها ورود کرده و از این بخش حمایت بیشتری داشته باشند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سورنا ستاری سه شنبه شب در نشست ستاد نوآوری ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد، افزود:  در حوزه دانش بنیانها  همه چیز تدریجی و با حرکت مستمر است و با تلاش  همه چیز امکان پذیر است و نباید منتظر غول چراغ جادو باشیم بلکه با تلاش و سخت کوشی و توجه به نخبگان خودمان، هر چیزی امکان پذیر است و باید فرصت بدهیم و در این مبارزه از هیچی به همه چیز  رسیده و خواهیم رسید و نقش شرکت های بزرگ در این حوزه بسیار اثر گذار است.

وی ادامه داد:کارخانه نوآوری مفهومی جدید است که بدون پول دولتی و فقط با بودجه بخش خصوصی اداره می شود و خوشبختانه در یزد این مراکز وجود دارد که مرکز درخشان نیز بعنوان یکی  از نمادهای کارآفرینی یزد، بازسازی و افتتاح شد که باید بعنوان نماد کارآفرینی جدید هم مطرح شود و فاز دوم آن نیز باید ادامه یابد.

معاون علمی رییس جمهور گفت:ارتباط بین شرکت‌های بزرگ و ساختار اقتصاد دانش بنیان هنوز شکل نگرفته و شرکت هایی که در حوزه معدن و نساجی بخش مهمی از اقتصاد استان  و کشور هستند، هنوز در حوزه دانش بنیان ورود نکرده اند و ارتباط متقابل شکل نگرفته است. این مراکز به مواد اولیه و بسیاری از تکنولوژی ها نیاز دارند و این ارتباط باید شکل بگیرد تا شرکت های دانش بنیان این درخواست ها را برآورده کنند.

ستاری ادامه داد:  باید این مهم ،هدف گزاری شود و در قانون جهش تولید نیز سعی کردیم این ساختار ایجاد شود و معافیت ها و مشوق های بسیاری پیش بینی شده تا شرکت ها به سمت دانش بنیان حرکت کنند و یکی از اصول دانش بنیان یعنی ماشین سازی و تولید آن در داخل کشور انجام شود.

وی افزود: بیشترین تعاملات ما در آینده با وزارت اقتصاد، صمت و کشاورزی است و بیشترین موارد قانون جهش تولید نیز در ارتباط با شرکت های دانش بنیان است و ظرفیت های بسیار خوبی پیش بینی شده، البته  آیین نامه های آن نیز تا نیمه شهریور تدوین خواهد شد.

معاون علمی رییس جمهور گفت: مبارزه در این اقتصاد با رقابت ایجاد می شود و افرادی که تا چند سال پیش ، بخش دانش بنیان را مسخره می کردند، امروز به سمت فناورانه حرکت کرده اند و لذا بخش قدیمی اقتصاد اگر خود را به روز نکند، قطعا خواهد باخت و دیگر نمی تواند ادامه دهد و فناوری و اطلاعات علم روز است که باید همه به آن مجهز شوند.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم نیز در این نشست گفت: استان یزد طبق آماری که از سراسر کشور گرفته شده، در زمینه برگزاری نشست ستاد نوآوری مقام اول کشور را دارد و رویکرد بسیار خوبی در این استان وجود دارد که قابل تقدیر است همچنین شرکت های دانش بنیان نوع سوم هم میتوانند از تسهیلات نوع یک استفاده کنند و خوشبختانه شش پارک علم و فناوری کشور از جمله یزد می توانند شرکت های دانش بنیان را ارزیابی کرده  و تسهیلات را دریافت کنند که شامل واگذاری اراضی و دریافت تسهیلات است و معافیت مالیاتی نیز شامل شرکت هایی است که در پارک علم و فناوری مستقر باشند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: آمادگی کامل داریم هر گونه ظرفیتی را در استان فعال کنیم و از دولت و مجموعه معاونت فناوری در خواست داریم بخشی را که باقی مانده است تمام شود و پروژه هایی که ناتمام مانده به اتمام برسد  همچنین به شهرستانهای کمتر برخوردار هم توجه شده و هر گونه حمایت از این بخشهای فناورانه و دانش بنیان برما واجب است و همه گونه حمایت را داشته و خواهیم داشت.

در این نشست جمعی از نمایندگان تشکل ها و شرکت‌ها فناور و دانش بنیان و همچنین رییس پارک علم و فناوری استان یزد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و تفاهم نامه هایی نیز بین شرکت های دانش بنیان و برخی از دستگاه های اجرایی استان به امضا رسید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا