حسن خیریانپور: ۵۳ هزار شغل پایدار در مازندران ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، با بیان اینکه برای سال جاری ایجاد حدود ۵۳ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای استان هدفگذاری شده، گفت: برای اشتغال‌آفرینی و تنوع دادن به تولیدات دانش‌بنیان نیازمند حمایت ادارات و بانک ها است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری شبستان، «حسن خیریانپور» روز (۵مرداد) در جلسه قرارگاه دانش‌بنیان که در استانداری مازندران برگزار شد بر ضرورت توجه به شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف اقتصادی استان برای رونق اشتغال و تحقق شعار سال تاکید و اظهار کرد: تحقق رشد ۸ درصدی از برنامه‌های اقتصادی استان است که باید برنامه‌ریزی درست برای آن لحاظ شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران خواستار ورود جدی شرکت‌های دانش بنیان به بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه مازندران شد و افزود: برای تحقق رشد هشت درصدی افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری ضروری است.

وی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای رونق و رشد اقتصادی هشت درصدی در استان پای کار بیایند و در گام نخست باید تمامی زیرساخت ها برای ورود آسان دانش بنیان ها به اقتصاد مازندران فراهم شود.

خیریانپور افزود: طبق برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تحقق رشد هشت درصدی نیاز به ۷۲ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان است.

وی توانمند‌سازی نیروی انسانی و مهارت‌آموزی را در رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم دانست و به فعالیت۱۹۷ هزار واحد صنفی و ۶۱۹ اتحادیه صنفی اشاره کرد و گفت: اگر هر یک از این واحدها یک نیرو جذب کنند میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

خیریانپور افزود: افزایش شرکت دانش‌بنیان و محصولات دانش‌بنیان را مهم‌ترین روش تحقق اهداف مورد نظر است که کارگروه دانش‌بنیان می‌تواند به این بخش ورود پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت برای ارتقای دانش‌بنیان باید در اختیار آنها قرار گیرد، ادامه داد: از ۷۵ میلیارد تسهیلات بند الف، پارک علم و فناوری تنها ۵۰۰ میلیون را جذب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی در مازندران با توجه به ویژگی‌های خاص استان باید دانش بنیان باشد، افزود: ۳۳۰ میلیارد تومان طرح در حوزه گردشگری وجود داشت که تنها ۱۳ میلیارد تومان جذب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از اعضای کارگروه خواست تا به گردشگری کشاورزی، آبی، سلامت و ورزشی توجه ویژه داشته باشد.

وی از فعالیت ۹۶ شرکت دانش‌بنیان و ۵۸۸ محصول دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و گفت:طبق برنامه‌ریزی تعداد این شرکت‌ها در سال جاری باید دو برابر شود.

 خیریانپور توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و همراهی دستگاه‌های اجرایی با این شرکت‌ها را مهم ترین محور و برنامه توسعه اقتصادی مازندران در سال جاری برشمرد و افزود: برای اشتغال‌آفرینی و تنوع دادن به تولیدات دانش‌بنیان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی بویژه بانک‌ها در ارائه تسهیلات هستیم.

وی با بیان این که برای سال جاری ایجاد حدود ۵۳ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای استان هدفگذاری شده و تعهد محسوب می شود، تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشاغل پایدار جدید باید با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شود.

خیریانپور به ظرفیت تولید گیاهان دارویی در مازندران اشاره کرد و گفت: سال قبل ۸۰۰ هکتار به زراعت گیاهان دارویی اضافه شد.

وی به فعالیت ۶ مرکز رشد در استان اشاره کرد و افزود: تمامی ۲۲ شهرستان استان باید دارای مرکز رشد شوند.

خیریانپور به ۱۰۷ هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان اشاره کرد که باید به سمت مسیر تولید و اشتغال هدایت شود.

وی تاکید کرد که فرمانداران هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل قرارگاه شهرستانی اقدام کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری شبستان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا