قانون صدور مجوزهای کسب و کار به ثبت یک میلیون شغل و کاهش بیکاری منجر شد

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون صدور مجوزهای کسب و کار به ثبت یک میلیون شغل و کاهش بیکاری منجر شد، گفت: دولت سیزدهم در عمل نشان داد عزم خود را برای اجرای قوانین جزم کرده تا سطح اشتغال زایی، بهداشت و معیشتی مردم ارتقاء داده شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، فاطمه محمدبیگی، درباره اقدامات دولت در سال ۱۴۰۲ که منجرشد رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام با ایشان از عملکرد دولت تمجید کنند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، وظیفه همه قوای سه گانه، تصمیم سازان و تصمیم گیران کلان کشور است که به احصاء چگونگی مشارکت مردم در جهش تولید بپردازند و با ارائه راهکارهای جدید میزان مشارکت مردم در تولید را افزایش دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یازدهم با همکاری دولت ۱۸ قانون در حوزه اقتصاد را مصوب کرد که از جمله می توان به قانون جهش تولید مسکن، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانون جهش شرکت های دانش بنیان و قانون مالیات بر خانه های خالی اشاره کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با استناد به این قوانین همت خود را برای مهار تورم، افزایش اشتغال و مدیریت اقتصاد به کار بسته است، تصریح کرد: چند قانون از جمله قانون جهش تولید مسکن در حال اجرا است که باید از دولت قدردانی کرد. در اجرای بهتر این قانون ضروری است زمین و مسکن خودمالکی در نظر گرفته شود تا مشارکت مردم در تولید مسکن بیشتر شود.

۳۵ هزار خانوار برای فرزند سوم صاحب زمین رایگان شدند

وی یادآور شد: تاکنون با حمایت دولت، ۳۵ هزار خانوار طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای فرزند سوم صاحب زمین رایگان شدند که باید از وزیر راه و شهرسازی قدردانی کرد. البته ۱۷۰ هزار خانوار هم در نوبت دریافت زمین رایگان برای فرزند سوم هستند که امیدواریم با تلاش های بیشتر دولت در سال ۱۴۰۳ این تعداد نیز زمین های خود را دریافت کنند.

محمدبیگی با بیان اینکه استان قزوین رتبه دوم جهش مسکن را در سال گذشته دارا بود، تصریح کرد: ۲۹ هزار واحد مسکونی در استان قزوین در حال ساخت است که در سفر اسفندماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان کلید تعدادی از این واحدها به صاحبان آنها تقدیم شد.

وی با بیان اینکه آغاز تحویل کلیدهای مسکن توسط دولت سیزدهم به خانواده ها نوید بخش کاهش تورم در این حوزه است، گفت: دولت سیزدهم در عمل نشان داد عزم خود را برای اجرای قوانین جزم کرده است تا سطح اشغال زایی، بهداشت و معیشتی مردم ارتقاء داده شود. این کاهش بیکاری به نحوی است که در استان قزوین و برخی از استان ها باید به دنبال کارگر جهت انجام امورات مختلف بود و برای این موضوع باید از دولت قدردانی کرد و امیدواریم این روند امسال شتاب بیشتری بگیرد.

قانون صدور مجوزهای کسب و کار به ثبت یک میلیون شغل و کاهش بیکاری منجر شد

این نماینده مجلس شتاب در توسعه شرکت های دانش بنیان را یکی از عملکردهای موفق دولت در سال گذشته برشمرد و یادآور شد: راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل از اقدامات موثر دولت بود و در استان قزوین نیز کارخانه های جدید و شرکت های دانش بنیان راه اندازی شدند. همچنین اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کار به ثبت یک میلیون شغل در درگاه صدور مجوزها منجر شد و بیکاری را در کشور کاهش داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اقدامات دولت در ۲ سال گذشته در حوزه توسعه تخت های بیمارستانی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته دولت موفق شد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی را آماده و مورد بهره برداری قرار داد که در نوع خود بی نظیر است و نشان از توجه دولت به حوزه بهداشت و درمان کشور دارد.

محمدبیگی با اشاره به تاثیر مشارکت زنان در اقتصاد از طریق کسب و کارهای خرد و خانگی خاطرنشان کرد: انتظار می رود با اعطای تسهیلات بانکی برای اشتغال زایی مشارکت مردم به ویژه زنان در تولید افزایش یابد و سفره خانواده ها رنگین شود و در این راه ضروری است ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا