پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فناور خراسان شمالی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان در ۱۵ ماه گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت ها و واحدهای فناور پرداخت کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، عبدالحسین طالبی روز سه‌شنبه اظهار داشت: این تسهیلات به ۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری پرداخت شده است.

وی درمورد منابع مالی این صندوق نیز گفت: این صندوق بودجه سالانه نداشته و  منابع مالی آن از آورده سهامداران و  منابعی نیز از محل عاملیت ها تامین و بخش دوم (عاملیت ها) در واقع نوعی بدهی صندوق محسوب می شود تامین شده است.

طالبی افزود: سود تسهیلات پرداختی این صندوق  صفر تا ۱۴ درصد است.

وی در مورد شناسایی واحدهای واجد شرایط نیز اظهار داشت: برخی از شرکت های واجد شرایط را صندوق شناسایی می کند و تعدادی از شرکت ها نیز از توسط عاملیت های این صندوق شناسایی شده اند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: با این شرایط مالی، امکان حمایت از همه متقاضیان دریافت تسهیلات فراهم نیست، مگر اینکه بخشی از منابع دولتی به جای واگذاری به بانک ها در اختیار ما قرارگیرد تا به متقاضیان داده شود.

وی گفت: رسالت این صندوق، حمایت از استارتاپ ها، طرح ها، ایده ها، شرکت های نوپای فناور و شرکت های دانش بنیان است و برای همین در همه حوزه های فناوری سرمایه گذاری می کنیم.

وی در مورد مشکلات این صندوق نیز اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلات فعلی صندوق، دریافت نکردن منابع مالی دولتی و نیز،   همکاری نکردن سازمان های دولتی و بخش خصوصی در واگذاری عاملیت ها به صندوق است.

وی در مورد سفر رییس جمهور به استان نیز گفت: معمولا در همه استان هایی که رییس جمهور به آن سفر کرده اند اعتباراتی به صندوق های پژوهش و فناوری اختصاص یافته  اما در استان در این مورد اقدامی نشد و با وجود تاکید معاون وزیر علوم برای پرداخت برخی منابع مالی هنوز در این زمینه اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش ایرنا معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ۳۱ خرداد ماه امسال به استان سفر کرد.

دکتر علی خیرالدین کم بودن منابع مالی  صندوق پژوهش و فناوری استان را از موانع حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: این موضوع در کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری در وزات علوم مطرح شد تا از منابع اعتباری معاونت علم و فناوری رییس جمهور و دیگر منابع این صندوق ها تقویت و حمایت شوند و اعتبار دستیاری و گرند فناوری باید به حساب صندوق پژوهش و فناوری واریز شود و اعتباراتی که از معاونت علم و فناوری دریافت می شود نیز از طریق این صندوق ها باشد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و  بیش از ۳۰هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا