عباس دیری: حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان اولویت‌ تامین اجتماعی بوشهر است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان در اولویت‌های این اداره کل است که در این زمینه رایزنی‌های نیز با سازمان مرکزی انجام شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، عباس دیری روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات بیمه‌ای واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار کرد: در مراجعه به شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص  شد محاسبه حق بیمه آنها خارج از توان و ظرفیت‌شان است که در رایزنی با مدیرکل وصول سازمان این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برای نیروهای شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز امکان معافیت حق بیمه وجود نداشت اما راهکارهایی دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

دیری ادامه داد: در سالی که به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده فرصتی است تا مشکلات بیمه ای این بخش به صورت ویژه دیده شود.

وی اظهار کرد: ۳۵ نوع کارگاه هستند که دولت پرداخت حق بیمه را برای آنها معاف کرده است که از جمله آنها می توان به نانوایی‌ها، نجاری‌ها و کارگاه‌های خانگی اشاره کرد که این معافیت با تشکل تعاونی یا انجمن برای شرکت ‌های دانش بنیان نیز قابل تحقق است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: برای واحدهای دانش‌بنیان و فناور در بحث پیمانکاری ضریب اعمال نمی‌شود و حق بیمه‌ای به آن تعلق نخواهد گرفت چراکه حق بیمه تنها برای دستمزد اعمال می‌شود.

دیری بیان کرد: در تمامی شعب تامین اجتماعی در استان بوشهر حل مشکلات واحدهای فناور و دانش‌بنیان با اولویت رسیدگی می‌شود و در مرکز استان نیز شعبه یک به صورت مشکلات واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا