اتحادیه کارگران به مناسبت هفته کارگر بیانیه صادر کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی به مناسبت هفته کارگر بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی به مناسبت هفته کارگر بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا هفته کارگر را به عموم کارگران شریف و زحمتکش ایران تبریک عرض می‌نماییم و پیشاپیش روز جهانی کارگر را به عموم کارگران ایران و جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

هفته کارگر مصادف شده است با ماه مبارک رمضان، آرزو داریم که نماز و روزه‌های‌تان قبول درگاه حق تعالی واقع گردد «آمین یا رب العالمین». ما کارگران قراردادی و پیمانی سالهاست چشم انتظار اجرای قانون صحیح کار می‌باشیم و انتظار داریم امنیت شغلی به جامعه کارگری کشور بازگردد. لذا با توجه به اصلاح تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار که سقف کارهای موقت را چهار سال تعیین نموده است و سقف زمانی آن طبق مصوبه هیئت وزیران رو به اتمام می‌باشد، امیدواریم امسال سال حل و فصل و اصلاح تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار باشد و دیگر شاهد انعقاد قراردادهای موقت در کارهای با ماهیت مستمر و دائم نباشیم. 

با توجه به اینکه تفسیر مفهوم مخالف دادن به بخشی از تبصره ۲ که عبارت؛ اگر در آن به کار رفته دیگر معنایی ندارد، دیوان عدالت اداری که از آن انتظار می‌رفت رای سال ۱۳۷۳ خود را در مورد تبصره ۲ اصلاح و سقف قراردادهای موقت را حداکثر معادل همان مدتی که در آیین نامه تبصره ۱ در هیئت دولت به تصویب رسیده است را مقرر می‌کرد، این مشکل برای همیشه حل و فصل می‌گردید. در پایان از همه کسانی که جهت اصلاح ماده ۷ و تبصره‌های دو و یک آن کوشیدن و تلاش می‌کنند سپاسگزاریم.»

 انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا