پارک فناوری کودک و نوجوان در خراسان‌شمالی راه‌اندازی شد

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارک فناوری کودک و نوجوان در این مجموعه راه‌اندازی شد و این آینده‌سازان با ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان استان آشنا می شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، صبح امروز «محمدرضا قربانی»، رییس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: پارک فناوری کودک و نوجوان در این مجموعه راه‌اندازی شد و این آینده‌سازان با ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان استان آشنا می‌شوند.

وی گفت: طرح پارک علم و فناوری کودک و نوجوان این استان مورد استقبال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است و این طرح به صورت ملی در سایر استان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی افزود: اجرای این طرح برای پارک علم و فناوری استان هزینه‌های مالی نداشت و از مشارکت و مساعدت سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استفاده می‌شود و از آنان خواسته شد تا تکنولوژی‌های آموزشی، ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را به صورت امانی در اختیار این پارک قرار دهند.

قربانی ادامه داد: این تولیدات و حتی محتواهای نوآوری در غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی گفت: اینک دانش آموزان این استان از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بازدید می‌کنند و در این راستا با شرکت‌ها هماهنگ شده است که به ازای این بازدیدها تبلیغات لازم در خصوص محصولات خود را نیز داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان در بازدید از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیانی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند با فناوری و نوآوری آشنا و زمینه برای خلاقیت کودکان و نوجوانان فراهم خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان از نظر ترویج فناوری در سطح کشور رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این خصوص از معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر نامه نیز دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: محصولات نوآوری و تکنولوژی‌های آموزشی که از سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزشی دریافت خواهیم کرد را در غرفه‌هایی در مجموعه پارک علوم و فناوری استان برای بازدید کودکان و نوجوانان به نمایش می‌گذاریم در این خصوص با تمامی سازمان‌های مربوطه نامه‌نگاری نیز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی اقشار مختلف جامعه اگر ایده‌های جدید و نوآورانه دارند، ایده خود را به کانون شکوفایی و خلاقیت پارک ارایه دهند و در این زمینه از اظهار نظرهای کارشناسانه افراد متخصص بهره مند خواهند شد و همچنین برای عملیاتی شدن ایده خود مورد حمایت مالی نیز قرار خواهند گرفت.

قربانی تصریح کرد: تحول در هر بخش نیازمند این است که آموزش و ترویج از پایه انجام شود چرا که اگر خلاقیت و ایده پردازی را در سنین پایین نهادینه کنیم به خودی خود افرادی نوآور را تربیت کرده‌ایم.

وی از کودکان به عنوان آینده سازان جامعه یادکرد و گفت: شناسایی خلاقیت، نوآوری و برنامه‌ریزی مدون و ترسیم آینده روشن برای این قشر امری لازم و ضروری است و برای داشتن جامعه پویا و خلاق نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و جامع در سنین کودکی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا