علی خیرالدین: در سه دانشگاه پارک علم و فناوری راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، با تاسیس سه پارک علم و فناوری در دانشگاه‌های امام حسین (ع)، کاشان و علم‌وصنعت ایران موافقت کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،«علی خیرالدین» روز یکشنبه افزود: موضوع تاسیس این سه پارک علم و فناوری، پس از بررسی در کارگروه فناوری و کمیسیون گسترش فناوری و نوآوری در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح و تصویب شد.

وی به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در رشد اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری راهی مؤثر برای ایجاد فرهنگ نوآوری و رشد مشاغل دانش‌بنیان هستند. پارک‌های علم و فناوری در توسعه نوآوری و فناوری نقش بسزایی داشته و می‌توانند محیط‌های مناسبی فراهم آورند که در آن‌ها شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌های سطح بالا به شکوفایی تجاری برسند.

به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، یک پارک علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت‌های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می‌نماید. پارک‌های علمی همچنین خدماتی با ارزش افزودهٔ بالا و فضاهای کاری و تأسیسات مناسب و کیفی به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می‌نمایند.

پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا با هدف کلی توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل شده‌اند و با توجه به وضعیت محیطی و سیاستگذاری‌های کلان در سطح داخلی و خارجی پارک، چشم‌اندازها و مأموریت‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. این پارک‌ها دارای زیرساخت‌هایی دارند که باعث انتقال یافته‌های تحقیقات دانشگاهی و تولید دانش مضاعف شده، در نهایت عامل تسریع رشد اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌شوند. ا

در کشور ۴۹ پارک علم و فناوری وجود دارد که برخی پارک‌های دانشگاهی و برخی پارک‌های استانی هستند. همچنین ۲۶۲ مرکز رشد در این پارک‌ها تاسیس شده است. ۳۰ درصد از حدود مجموع هفت هزار و ۷۰۰ شرکت‌ دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند در پارک‌های فناوری ۴۰ هزار شغل ایجاد شده که این میزان ۲۸ درصد اشتغال دانش‌بنیان‌ها را شامل می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا