آغاز نوزدهمین مرحله مسابقات ملی مهارت در فارس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نوزدهمین مسابقات ملی مهارت به مدت سه روز و در رشته‌های فناوری طراحی گرافیک و راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس، مراسم افتتاح مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در دو رشته فناوری طراحی گرافیک و راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت با حضور نخبگان مهارتی، داوران ملی مسابقات و مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با سی‌وپنج شرکت‌کننده زیر ۲۲ سال که منتخبان استان‌های کشور در این دو رشته هستند، برگزار و شرکت‌کنندگان رقابت سه روزه خود را برای کسب مقام‌های برتر کشور در محل مرکز تکنولوژی اطلاعات شیراز آغاز کردند.

نخبگان مهارتی آینده‌سازان کشور هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس در این مراسم اظهار کرد: همکاران در استان فارس با وجود محدودیت‌های مالی و محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند روز گذشته به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند تا استان فارس مانند سنوات گذشته بتواند میزبان خوبی برای نخبگان مهارتی و داوران باشد.

حشمت کوشکی افزود: نخبگان مهارتی آینده‌سازان این مرزوبوم بوده که می‌توانند با ذهنی خلاق و استفاده از مهارت و دانش و تلاش و سخت کوشی زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم آورند.

برگزاری مسابقات ملی مهارت بر اساس استانداردهای جهانی

معاون دفتر مسابقات ملی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز گفت: این دوره از مسابقات بر اساس استانداردهای جهانی و آخرین تغییرات صورت پذیرفته در شرح فنی مسابقات جهانی برگزار می‌شود و سیستم طراحی سؤال، فرم‌های ارزشیابی و نحوه داوری این مسابقات کاملاً منطبق بر مسابقات جهانی مهارت است.

غلامرضا راز از رقابت کنندگان خواست تا با دقت کافی و در کمال آرامش تلاش کنند تا نهایت قابلیت‌های خود را بروز دهند.

این مسابقات به مدت سه روز و تا پنجم آبان ادامه خواهد داشت و نفرات برتر کشور در رشته‌های مختلف به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ شانگهای چین اعزام خواهند شد. در این دوره از مسابقات جمعاً ۳۴ نفر، ۱۳ نفر در رشته نرم‌افزار و ۲۱ نفر در رشته طراحی گرافیک با هم به رقابت می‌پردازند که ریحانه شیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به‌عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های یادشده شرکت کرده است.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار این امکان فراهم شد تا دانشگاه بتواند با تیم مهارتی دانشجویی و دانش‌آموزی مستقل در نوزدهمین دوره این مسابقات حضور یابد.

در فراخوان صورت پذیرفته از واحدهای دانشگاهی، دانشجوی دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده و پس از تأیید سوابق و مهارت‌های کسب شده به‌عنوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در نوزدهمین دوره این رقابت‌ها به میزبانی شهر شیراز شرکت می‌کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا