جزئیات ارائه خدمات سه گانه به شرکت‌های دانش‌بنیان/ حمایت ۸۵ درصدی به دانش‌بنیان‌ها برای ثبت اختراع و نشان تجاری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق با هدف حمایت از اختراع ، دریافت نشان تجاری و طرح های صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان ۸۵ تا ۹۰درصد از هزینه های آنها را در خارج از کشور پرداخت می کند.

به گزارش کارآفرینی پرس، مرضیه شاوردی  امروز در رویداد آنلاین یکشنبه‌های صادراتی با موضوع مدیریت صادرات دانش‌بنیان وپذیرش هیات تجاری وفناوری از کشور ازبکستان که در محل صندوق نوآوری وشکوفایی برگزار شد،  به شاخص جهانی نوآوری ازبکستان و ایران در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد و افزود: ایران در جایگاه ۶۰ قرار گرفته که در ١١ سال اخیر بهترین رتبه ای بوده که کشور به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: کسب این جایگاه مرهون تلاش بازیگران متنوع زیست بوم ایران از نهادهای سیاست گذاری مانند وزارتخانه ها و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای تامین ملی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، پژوهش و نوآوری و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر تا پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و استارت‌آپ‌ها است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: این مراکز در این سال ها توسعه شایان توجه ای داشتند و توانستند دست در دست هم به ارتقا رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری کمک کنند.

شاوردی ادامه داد: ازبکستان در سال  ۲۰۲۱، رتبه ۸۶ در شاخص جهانی نوآوری کسب کرد و با توجه به تجربیاتی که ایران در این حوزه دارد،  می تواند به این کشور در توسعه زیرساخت ها و محصولات فناوری بالا کمک کند.

وی همچنین اظهار داشت:صندوق نوآوری و شکوفایی مهم ترین نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان،  مولود قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان مصوب سال ۸۹ مجلس است.

وی گفت: این صندوق خدمات متنوعی را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه می کند، دسته اول تسهیلات است، با نرخ بهره ترجیحی نسبت به نظام بانکی کشور پرداخت می شود، خدمات ضمانت نامه صندوق که با کارمزد کمتر ودیعه شرکت‌ها می توانند با حمایت صندوق از مسیر بانکی ضمانت نامه ها را دریافت کنند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: خدمات سرمایه گذاری از دیگرخدمات حمایتی صندوق است که هم سرمایه گذاری با سایر نهادهای مالی زیست بوم نوآوری است و خدمات توانمندسازی صندوق که مایت های بلاعوض ندوق برای کمک به تجاری سازی و توسعه بازار محصولات دانش بنیان است.

شاوردی یادآور شد: ما در صندوق نوآوری طی یک سال اخیر تلاش کردیم خدمات صندوق را به سمت خدمات صادارتی پیش ببریم و کمک کنیم به صادرات محصولات دانش‌بنیان در این راستا سه دسته خدمت از قبیل خدمت توانمندسازی صادراتی، شبکه سازی صادراتی و تامین مالی صادراتی تعریف کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندسازی صادراتی شرکت‌ها می توانند از آموزش و مشاوره کارگزاران صندوق و حمایت بلاعوض ۹۰ درصدی صندوق بهره مند شوند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: دوره های آموزشی به صورت فصلی اطلاع رسانی می شودو شرکت‌ها می توانند در این دوره ها با پرداخت ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه حضور پیدا کنند و مابقی رو صندوق به صورت بلاعوض پرداخت می کند.

شاوردی افزود: شرکت‌ها اگر مایل باشند دوره‌های تخصصی را در داخل شرکت تعریف  و طراحی و اجرا کنند و از حمایت بلاعوض صندوق بهره مند شوند، همچنین اگربخواهند دوره هایی در خارج از کشور بگذرانند به ویژه در شرایط کنونی که به صورت وبینار دوره‌های خوبی برگزار می شود، می توانند از حمایت دوره های آموزشی خارجی نیز با حمایت صندوق بهره مند شوند.

وی با یادآوری اینکه در حوزه مشاوره نیز این صندوق شبکه ای از مشاوران کسب و کار را دارد که می تواند به شرکت‌ها کمک کنند،  افزود: شرکت‌های دانش بنیان روی پلتفرم الو ۲۰ می توانند به صورت تلفنی ازخدمات مشاوره بهره مند شوند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت : دسته دوم که در خدمات توانمندسازی صادراتی صندوق ارایه می شود، حمایت از اخذ استانداردها و مجوزهای صادراتی است،  برای اینکه شرکت های دانش بنیان بتوانند محصولات خود را به صورت موفق وارد بازارهای داخلی و خارجی کنند، قاعدتا باید استانداردها را داشته باشند.

شاوردی افزود: بنابراین صندوق برای استاندارد صادراتی ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را در سال پرداخت می کند و استانداردهای ce اروپاو استاندارد گاس روسیه  را تحت پوشش صندوق است.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها می توانند از این حمایت بهره مند شوند، برای تاییدیه های ملی و استانداردهای تخصصی نیز ۷۰ درصدهزنیه ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان صندوق تامین می‌کند.

این مسوول همچنین گفت: شرکت‌ها برای انجام آزمون بر روی محصولات خودبرای اینکه تاییدیه هایی را دریافت کنند می توانند از خدمات آزمایشگاهی صندوق تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان در سال بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه دسته سوم خدمات صادراتی صندق مربوط به مالکیت فکری است،  افزود: شاید مهمترین دارایی شرکت‌ها دارایی فکری آنها باشد، از اختراع تا نشان تجاری و طرح های صنعتی که ما به شرکت‌ها کمک می‌کنیم هم این دارایی ها را شناسایی کنند و هم به بهترین نو ممکن از این دارایی ها حفاظت کنند، صندوق برای ثبت اختراع در خارج از کشور ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه ها را تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در سال را تامین می‌کنیم و ثبت نشان تجاری در کشورهای هدفی که شرکت‌ها می خواهند وارد بازار آن شوند ۸۵درصد هزنیه ها را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می توانیم پرداخت کنیم و برای ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور نیز تا ۸۵ درصد هزینه ها تا سقف ۴۵ میلیون تومان در سال حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: برای تحلیل پتنت و نقض پتنت  نیز می توانیم به شرکت‌ها کمک کنیم روند توسعه فناوری را شناسایی کنند تا بتوانند روند تحقیقو توسعه خود را مناسب با آن جهت دهی کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا