گزارش درآمد شگفت انگیز غول‌های فناوری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در شرایطی که درصد زیادی از مشاغل در سراسر جهان کاهش درآمد را تجربه می کنند غول‌های فناوری مانند فیسبوک، نتفلیکس، آمازون و اپل هر لحظه به درآمد خود می افزایند.

به گزارش کارآفرینی پرس، پاندمی کرونا کسب و کارهای آنلاین را بیش از هر کسب و کار دیگری تحت تاثیر قرار داده است و رشد درآمد را برای آنها به ارمغان آورده است؛ از میان کسب و کارهای آنلاین غول‌های فناوری مانند فیسبوک، آمازون، اپل، تسلا، مایکروسافت، گوگل و نتفلیکس بیش از همه از این مزیت بهره‌مند شدند. شرکت اپل که شرکتی شناخته شده برای ایرانیان است، دقیقه ای ۸۴۸ هزار و ۹۰ دلار درآمد دارد که این درآمد با احتساب دلار ۲۷ هزار تومانی باغ بر ۲۲ میلیار تومان می‌شود . درآمد آمازون از این رقم بالاتر است. این امر نشان دهنده اهمیت شرکت‌های فناری در اقتصاد جهانی است.

در جدول زیر ارزش بازار و درآمد غول‌های فناوری در هر دقیقه آورده شده است:

فیسبوک کماکان با موج های منفی زیادی روبروست زیرا مسائل مربوط به حریم خصوصی توجه بیشتری را به خود جلب کرده است اما این اتفاق نتوانسته است جایگاه نخست فهرست درآمدی را از فیسبوک بگیرد.

بررسی های منتشر شده نشان می دهد که فیسبوک در آخرین سه ماهه گذشته با درآمدی بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار بهترین شرکت لقب گرفته است و به طور متوسط ​​۲.۸ میلیارد کاربر فعال ماهانه را در پلتفرم اصلی خود میزبانی کرده است.

الفابت و یا شرکت مادر گوگل سال گذشته را با درآمد ۱۸۲ میلیارد دلاری به پایان برد؛ این شرکت تنها ۲۰ میلیارد دلار از یوتیوب کسب درآمد کرد. گفتنی است که روزانه ۴ میلیارد جست و جو در سایت گوگل به ثبت می رسد و این وب سایت محبوب ترین وب سایت در جهان است.

در خصوص آمازون اما اگرچه ایالات متحده همچنان برجسته ترین بازار آنها است اما این شرکت در سایر نقاط جهان عملکرد قابل توجهی دارد؛ به عنوان مثال آنها در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار از ژاپن و ۲۹ میلیارد دلار از آلمان درآمد کسب کردند.

تسلا اما روند جهانی شدن خودروهای برقی را روایت می کند؛ این شرکت با ملحق شدن به ۵۰۰ شرکت برتر و سهامدار شدن در S&P توانست مدیرعامل خود را به ثروتمندترین فرد دنیا بدل کند.

مایکروسافت دومین سهامدار بزرگ بیگ تک با ارزش بازار ۱.۷۵ تریلیون دلار است؛ دارایی های تجاری متنوع آن شامل بینگ، لینکدین، ​​ایکس باکس و سرویس رایانش ابری است.

اپل نیز دیگر در آیفون خلاصه نمی شود؛ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بخش خدمات اپل ۱۵.۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که بیشتر از مک و آیپد بوده است که هریک حدود ۸ میلیارد دلار به این تجارت کمک کردند و علاوه بر این بخش پوشیدنی ها، خانه و لوازم جانبی نیز ۱۲.۹ میلیارد دلار به درآمدزایی اپل کمک کردند.

پاندمی کرونا با نتفلیکس بسیار مهربان بوده است؛ غول پخش کننده سال ۲۰۲۰ را در حالی به پایان برد که ۵۲ میلیون مشترک جدید اضافه کرد و تعداد کل مشترکان خود را به ۲۰۳ میلیون نفر رساند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرآنلاین
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا