ابلاغ قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ابلاغ قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزار نفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس، دکترعلیرضا منادی سفیدان” رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 6 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی 400 هزار نفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان 20 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

منادی از ابلاغ قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان و افزایش چشمگیر حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد و گفت: درآمد حاصل از تعرفه 5 درصدی واردات ماشین‌آلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره‌مندی صنایع از فناوری در تولید محصولات خود تاکید کرد و گفت: افزایش بهره‌وری مقوله‌ای مهم است که واحدهای مختلف صنعتی باید توجه بیشتری داشته باشند ضمن اینکه مشکلات هرکدام از شهرستان‌ها باید احصا و توسط فناوران مرتفع شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار به این مرکز رشد و ارائه مجوز کارگزاری ارزیابی فناوری در شهر تبریز موافقت کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی به افزایش تعداد دانشگاه‌ها نسبت به سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: با استقرار مراکز فناوری و دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی، این واحدها در مرحله توسعه قرار گرفته‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا