محمد مهدی راستگو: ۶۴ درصد جویندگان کار در خراسان جنوبی فاقد مهارت هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال هزار و ۴۰۱ نفر جوینده کار در مراکز کاریابی و خدمات اشتغال استان ثبت‌نام کردند که ۶۴ درصد آنان فاقد مهارت لازم بوده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس، محمدمهدی راستگو افزود: براساس گزارش اخذ شده از این تعداد هزار و ۷۸ نفر معادل ۷۷ درصد مرد و ۲۳ درصد این تعداد زن بوده‌اند.

وی گفت: از مجموع جویندگان کار، ۵۰۲ نفر معادل ۳۶ درصد دارای مهارت و ۸۹۹ نفر معادل ۶۴ درصد آنان فاقد مهارت بوده‌اند که این موضوع باید مدنظر جویندگان کار و خانواده‌های آنان همچنین سیاستگذاران این بخش قرار گیرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از به‌کارگماری ۵۶۹ جوینده کار در ۶ ماه اول امسال خبر داد و افزود: ۶۶ درصد این افراد مرد و ۳۴ درصد زن بوده‌اند.

وی با یادآوری اهمیت مهارت‌آموزی توسط جوانان و جویندگان کار اظهار داشت: از مجموع تعداد ۵۶۹ نفر به‌کار گمارده در استان ۳۳۷ نفر معادل ۵۹ درصد دارای مهارت و ۲۳۲ نفر معادل ۴۱ درصد فاقد مهارت‌های لازم بوده‌اند.

راستگو گفت: از ابتدای سال جاری هزار و ۶۵۲ فرصت شغلی در این استان کسب شده که ۳۴ درصد در بخش صنعت، چهار درصد بخش کشاورزی و ۶۲ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی بیان کرد: از مجموع فرصت‌های کسب شده در استان خراسان جنوبی ۹۷ درصد در بخش خصوصی و سه درصد در بخش تعاونی فراهم شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا