محمدباقر قالیباف: طرح پنجره واحد ایجاد کار و اشتغال به مرحله نهایی رسید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تغییر جریان بوروکراسی درحوزه کار و اشتغال به نفع مردم تاکید کرد و گفت : طرح پنجره واحد ایجاد کار و اشتغال که در مجلس شورای اسلامی به مرحله نهایی رسیده است، این هدف را دنبال می‌کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در یادواره شهدای شهرستان بهشهر و سالگرد آیت‌الله سیدصابر جباری نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی دستگاه های اجرایی و بانک ها باید به دنبال کارآفرینان و مردم باشند ، افزود : با اجرایی شدن طرح پنجره واحد که کلیات آن به تصویب رسیده است ، نتیجه برای درخواست هر شغل در کمتر از یک هفته مشخص می شود.

وی توضیح داد : بر اساس این طرح اگر مدیر و یا مسئول اداره ای به درخواست فرد یا شرکت در طرح پنجره واحد در مدت یک هفته پاسخ ندهد ، سکوتشان به معنای رضایت تلقی شده و پاسخ مثبت ارزیابی می شوند و روند اداری بعدی طی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت : با عملیاتی شدن طرح پنجره واحد حوزه کار و اشتغال ، دیگر این مدیران هستند که باید در اجرای فرایند اداری به دنبال مردم بدوند و این همان چیزی است که ما در انقلاب اسلامی پیگیر تحقق بودیم تا مسئولان به دنبال مردم بروند و خدمات مورد نیاز را ارائه بدهند.    

وی یکی از  چالش های مهم کشور را مدیریتی ارزیابی کرد و افزود : امروز در حوزه مدیریت دچار چالش هستیم و باید بپذیریم که این نظام بوروکراسی کشور است بر مدیران ما سوار شده و ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد قدرت مردم به دنبال اعمال قدرت مردم بر مسئولان با هدف گرفتن خدمات مطلوب هستیم.

قالیباف با بیان این که امروز جوانان ما در حوزه اقتصادی مشکل دارند ، گفت : نمونه بارز این مشکل بیکاری ۱۹درصدی جوانان در شرق مازندران است . امروز جوانان  ۱۵ تا ۳۰ ساله به عنوان گروه سنی ای که باید  مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند و در مدار تولید ثروت فعال باشند ، برای اداره کشور  و خدمت به مردم  ابزاری در اختیار ندارند.

وی افزود : امروز نبود امکانات و پول مشکل جوانان کشور نیست. بنده  همه مسایل و مشکلات و چالش های را دیده ام و از پشت میز نیامده ام و کار نکرده هم نیستم . از همه مشکلات کشور اطلاع دارم و می دانم مشکل امروز نداشتن باور به سنت های الهی از سوی مدیران در سطوح مختلف است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که  ملت ما در جنگ با پوست و اسخوان این دست مسایل و مشکلات را لمس کرد ، گفت : در حوزه مدیریت اقتصادی کشور باور بر سنت های الهی نداریم و به همین دلیل  در مدیریت دچار چالش هستیم و به همین خاطر امروز نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بر اساس باورهای  غیر دینی و الهی تصمیم نخواهند گرفت.

هم افزایی قوا باید منجر به حل مشکلات مردم شود

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار این که یکدست شدن و هماهنگی قوا به تنهایی برای حل مشکلات کشور کافی نیست ، اظهار داشت : امروز همه قوا در کشور هماهنگ هستیم ، اما اگر این هماهنگی به هم افزایی منجر و به حل مشکلات مردم نینجامد ، ارزشی ندارد.

وی افزود : امروز همه مسئولان به دنبال حل مشکلات مردم هستند و یکی از روش ها مدیریت برای رسیدن به هدف مورد نظر این است که کار مردم را به آنان واگذار کنیم.

قالیباف گفت : دفاع مقدس و همه بحران های کشور  با حضور مردم حل شد و امروز نیز مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور با حضور مردم درصحنه حل می شود و این اصل مهمی است که مدیران لایق باید کار مردم را به خودشان واگذار کنند و پیشگامان حل مشکلات کشور نیز جوانان باشند چرا که  ما مدیران شهدا و مردم هستیم.

وی با تاکید بر این که تداوم مسیر پیشرفت و بالندگی کشور در گرو گسترش فرهنگ جهاد و شهادت است ، با تشریح دستاوردهای چهار دهه ای انقلاب اسلامی ، افزود : عظمت و اقتدار امروز کشور مرهون رشادت و ایثار فرزندان سلحشور کشور در دوران دفاع مقدس است و عمق عداوت‌ها و کینه‌توزی‌های استکبار علیه ملت انقلابی ایران هم از نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت در کشورمان ناشی می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایستادگی کشور در برابر زیاده خواهی های دشمنان را یکی از نقاط روشن کارنامه ۴۲ ساله جمهوری اسلامی برشمرد و گفت : مواضع اصولی و آرمانی ملت ایران در اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب مایه افتخار و سربلندی کشورمان در عبور از بحران‌های مختلف ملی و جهانی بوده است.

وی هدف تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی را ایجاد دلسردی و ناامید کردن مردم دانست و افزود : باید با اتکا به ظرفیت‌ها و توان داخلی مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهیم و در این میان انگیزه‌های ایمانی پرشور در جوانان ایرانی اثربخش ترین نیروی موثر در کاهش مشکلات تحریمی است.

قالیباف با اظهار این که با تقویت خودباوری و انسجام ملی و به کارگیری اراده‌های ایمانی جوانان متعهد و انقلابی هیچ بن بستی در کشور وجود نخواهد داشت ، گفت : مردم متدین و انقلابی عمق استراتژیک نظام هستند و همسویی مردم با آرمان‌های امام راحل و شهدا و منویات رهبر فرزانه انقلاب  بزرگترین سرمایه و پشتوانه برای کشور محسوب می شود .

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در این مراسم با تجلیل از ۸۰۰شهید شهرستان بهشهر ، یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید صابر جباری امام جمعه فقید این شهرستان و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان را گرامی داشت.

قالیباف صبح امروز به منظور شرکت و سخنرانی در یادواره شهدای شهرستان بهشهر و یادواره شهدای وزرا محله شهرستان محمود آباد به مازندران سفر کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی پیش از شرکت در یادواره شهدای بهشهر از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید و با چند خانواده شهید شهرستان بهشهر دیدار کرد. وی همچنین با حضور در گلزار شهدای بهشهر با آرمان های شهیدان تجدید بیعت نمود.

قالیباف شامگاه امروز در یادواره شهدای وزرا محله محمود  آباد سخنرانی خواهد کرد و پیش از آن هم قرار است در نشست مجمع نمایندگان مازندران شرکت کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا