آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در قالب ششمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزی ابن‌سینا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزی ابن‌سینا از آشناسازی دانش‌آموزان با مفاهیم کارآفرینی، ارتقای سواد اقتصادی واقتصاد دانش‌بنیان در قالب این جشنواره خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، مهدی رشیدی‌جهان روز چهارشنبه در افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: ششمین جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا با محورهای سمینارهای علمی، دستاوردها، دست سازه‌ها، اختراعات، کسب و کار دانش‌آموزی، برنامه نویسی و ایده پردازی ویژه مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم از صبح امروز و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.  

وی افزود: جشنواره ملی دانش‌آموزی با هدف آشناسازی دانش‌آموزان با مفاهیم کارآفرینی دوران نوجوانی، ارتقاء سواد اقتصادی، آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش‌بنیان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه‌های مختلف به عنوان سرمایه ها و نیروهای بالقوه انقلابی برگزار می‌شود.  

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزی ابن سینا ادامه داد: پس از حضور پنج هزار و ۲۰۰ دانش آموز از ۸۳۰ مدرسه از ۳۱ استان در دوره‌های گذشته، امسال و با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا این دوره از جشنواره را با حضور گروه‌های شرکت‌کننده داخلی و بین‌المللی از ۲۰ کشور همچون کشورهای اسپانیا، روسیه، آلمان، کانادا، مکزیک، الجزایر، برزیل، اندونزی به صورت برخط برگزار می کنیم.  

 رشیدی جهان ادامه داد: امسال ۸۰۰ تیم شامل سه هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز، معلم و مدرس راهنما در این جشنواره شرکت دارند و پس از داوری آثار، از برگزیدگان در روز اختتامیه تجلیل خواهد شد.  

وی با یادآوری برنامه اختتامیه و شرایط موجود کرونا نحوه آن را در صورت امکان به صورت حضوری برای تیم های داخلی و برای تیم های خارجی به صورت برخط اعلام و خاطرنشان کرد: برگزیدگان جشنواره امسال نیز همچون دوره های گذشته به مسابقات بین المللی و جهانی اعزام می شوند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا