حمایت از راه‌اندازی خانه‌های نوآوری ایران در سایر کشورها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه صادرات شرکت های دانش‌بنیان از بهره برداری خانه‌های نوآوری و صادرات ایران ساخت توسط بخش خصوصی با پرداخت ۵۰ درصد هزینه ها در سه سال نخست فعالیت حمایت می‌کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت مکانی برای ارائه توانمندی فناوران است، خانه‌هایی که با محصولات دانش‌بنیان و خلاق مزین شده‌اند.

در حال حاضر خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در چهار کشور کنیا، سوریه، روسیه و چین گشایش یافته و قرار است کشورهایی همچون ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان نیز میزبان این خانه‌ها شوند.

توسعه دیپلماسی فناوری یکی از اهداف راه‌اندازی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت است. در هر کدام از این خانه‌ها محصولات بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان و خلاق مستقر است که محصولات خود را به نمایش گذاشته اند. محصولات دانش‌بنیان و خلاق از حوزه های گوناگون مانند سلامت و پزشکی، فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات را می‌توان در این خانه‌ها مشاهده کرد.

به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه سال نخست ۵۰ درصد هزینه های بهره برداری را حمایت می‌کند تا مسیر استقرار و صادرات برای شرکت ها هموار شود.

باتوجه به اینکه مدیریت این خانه‌ها با بخش خصوصی است، دو خدمت اصلی نیز به شرکت های مستقر در این خانه ها داده می‌شود؛ خدمات سخت افزاری که همان فضای کار اشتراکی و تخصصی و دیگری خدمات نرم افزاری یا بازاریابی و تحقیقات بازار است.

همچنین این خانه‌ها از برگزاری نشست های تجاری نیز میزبانی می‌کند تا به فعالیت های بین المللی در حوزه صادرات شتاب دهد و در نهایت به ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای محصولات دانش‌بنیان و خلاق بینجامد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا