آشنایی با یوسف آلتوخی کارآفرین نوجوان در حوزه رمز ارز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با یوسف آلتوخی آشنا شوید: کارآفرین ۱۶ ساله‌ای که قصد دارد برابری در تصمیم‌گیری میان پروژه‌های رمز ارز را افزایش دهد!

به گزارش کارآفرینی پرس، طی ۱۲ ماه گذشته، ما شاهد افزایش تعداد قابل توجهی از علاقمندان به رمز ارز بوده‌ایم.

بسیاری از این افراد، مبتدیانی هستند که به سرعت در حال یادگیری این صنعت هستند.

از لحاظ تاریخی، بسیاری از نوآورترینِ صنایع که با خود مقداری ریسک به همراه دارند، جمعیت جوان‌تری را به خود جذب می‌کنند.

این صنعت هم از این قائده مستثنی نیست و بسیاری از تازه‌واردانی که برای استفاده از این تکنولوژی جدید، پروژه‌هایی را در فضای دیجیتال راه‌اندازی می‌کنند در اواخر نوجوانی یا اوایل بیست سالگی خود هستند. یوسف آلتوخی یکی از این کارآفرینان جوان است که کوین شخصی خود را تحت عنوان«Y coin»راه‌اندازی کرده تا بتواند الگویی ارائه دهد که تصمیم‌گیری‌های راه‌اندازی کوین یا پروژه‌ را دموکراتیک کند.

اوایل مسیر

یوسف دوران کودکی خود را در لندن در انگلستان سپری کرد و با توجه به سن کمش، برخوردهای عجیبی با کارآفرینی داشته است.

اولین تلاش او در دنیای تجارت، زمانی بود که به دوستانش در مدرسه چیزی می‌فروخت. او در دوران دبیرستان، یک پرینتر سه بعدی هدیه گرفت و یاد گرفت که چگونه می‌تواند محصولات سفارشی تولید کند.

او تصمیم گرفت برای دوستانش قاب گوشی سفارشی تولید کند و با اینکه خطاهایی در این میان داشت، در آخر قابی تولید کرد که مردم تمایل به خریدش داشتند. او در مرحله‌ی بعد یک وبسایت ساده ساخت که افراد می‌توانستند از آنجا اقدام به سفارش کنند. یوسف سفارشات زیادی نداشت، اما این تجربه قطعا در دنیای تجارت آنلاین ارزشمند به شمار می‌آید.

ایده تجاری بعدی او که علاقه خاصی هم به آن داشت، فروش دوباره‌ی کتانی و لباس‌های لیمیتد بود.

او یک پیج اینستاگرام و یک وبسایت راه‌اندازی کرد و چند کفش ورزشی هم خرید. با این‌حال، هم تقاضا کم بود و هم کلاه‌برداری در این وادی زیاد بود. علاوه بر این، او از سرمایه‌گذاری تمام پول بر موجودی فروشگاه و خطرات ناشی از آن درس گرفت. یوسف ترجیح داد تا بازاریابی را از طریق کار با اینفلوئنسرها پیش ببرد.

با این وجود، نقطه‌ی عطف بازاریابی او زمانی بود که کسب‌وکارش را در«Google Maps»تبلیغ کرد؛ کاری که هیچ یک از رقبایش در آن زمان انجام نداده بودند، چرا که تمرکزشان بر سایر شبکه‌های اجتماعی بود.

این برند«Little Kicks»نامیده شد تا وقتی افراد کلمه‌ی«Kicks»یا«Where to buy kicks»را سرچ می‌کردند، نام این برند اولین چیزی باشد که در نتایج دیده می‌شد. زمانی که یوسف فروشگاه را به این سایت اضافه کرد، ترافیکش فورا افزایش یافت که در نهایت منجر به فروش زیاد شد. او بعد از یک سال اداره کردن این بیزینس فهمید که تدارکات، انبارداری و جنبه‌ی فیزیکی این کار در کنار مدرسه و سایر تعهداتش بسیار زیاد است.

ورود به سرمایه‌گذاری

یوسف که می‌خواست کاری با درگیری فیزیکی کمتری که با فروش محصول داشت را تجربه کند، شروع به تحقیق درباره‌ی سرمایه‌گذاری در بازار سهام کرد. او یک اکانت تجاری تمرینی برای کسب تجربه ساخت. بعد از این تجربه،سرمایه‌گذاری در بازار سهام را در ۱۰ سالگی آغاز کرد.

او در سال ۲۰۱۶ با بازار رمز ارزها آشنا شد. برای درک اصول بیت‌کوین کمی تحقیق انجام داد. او در سال ۲۰۱۷ که سال رکورد ارزهای دیجیتال بود با کوین‌های«alt»آشنا شد و دریافت که چگونه هر یک از آنها برای حل یک مشکل منحصر به فرد به کار می‌آید. او در سال ۲۰۱۷ روی برخی از این کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرد و در سال ۲۰۱۸ چند ماینر«ASIC»خرید تا از آن بیت‌کوین و رمز ارزها ی مختلف دیگر را استخراج کند. تمام اینها در اواخر سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ که بازارهای رمز ارز رونق گرفت، نتیجه داد.

داشتن دانش قبلی خوب و سرمایه‌گذاری بر کوین‌های سودآور، بازدهی قابل توجهی را برای او به ارمغان آورد.

با این حال، یوسف در راه‌اندازی کوین‌ها به مشکلی بر می‌خورد که از وجودش احساس خوبی نداشت، بنابراین تصمیم گرفت که به دنبال راه‌اندازی کوین شخصی خودش برود.

راه‌اندازی«Y coin»مشکلی که یوسف با کوین‌های جدیدی که روانه‌ی بازار شده بودند پیدا کرده بود، مدل اداره‌ کردن دموکراتشان نبود. در اصل، اگر شما بالفرض یک فرد با یک میلیون رای توکن منفی و ۱۰۰ نفری که ۱۰۰۰ رای توکن مثبت داشتید، می‌توانستید سناریویی داشته باشید که در آن ارزی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید بسیار متفاوت باشد و شما در روند تصمیم گیری اثر ناچیز یا حضور بی تاثیری داشته باشید.

او احساس کرد که یک ساختار بهتر می‌تواند افراد تازه‌وارد بیشتری را برای ورود به این فضا ترغیب کند، چرا که این افراد حس می‌کنند درباره‌ی اینکه پول پروژه برای چه افزایش می‌یابد نظر می‌دهند نه صرفا درباره‌ی اینکه آیا این یک سرمایه‌گذاری خطرناک هست یا خیر.

یوسف با توجه به این مسئله، یک تیم استخدام کرد و«Y Coin»که یک کوین انتقال و پرداخت با استفاده از یک مدل اداره‌ی دموکراتیک است را توسعه داد.

این کوین انجمنی را در کنار خود خواهد داشت که در آن تمام افراد فارغ از میزان ارزهایی که دارند، دارای حق رای یکسان هستند.

این مدل به نفع ثروتمندان تمام نخواهد شد و ممکن است باعث تضعیف رفتار نهنگ‌ها شود (رفتاری که در آن افراد و یا سازمان‌ها مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال را خریداری می‌کنند تا ارزش یک نوع خاص از ارز دیجیتال را کنترل کنند). اپلیکیشن«Y Hub»در پایان ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ برای سیستم عامل‌های«IOS»,«Android»و«Desktop»منتشر خواهد شد. این اپلیکیشن علاوه بر سیستم اداره‌ی دموکراتیک، برای کاربرانی که تراکنش‌های خود را از طریق آن انجام دهند انتقال رایگان و بدون هزینه ارائه می‌دهد.

تیم یوسف قصد دارد تا از آدرس کیف پول‌های ساده‌تری استفاده کند که شما در آن می‌توانید به یوزرنیم افراد دست پیدا کنید و بی نظمی‌ای که در دیگر اپلیکیشن‌ها وجود داشت را تجربه نکنید؛ مالکان کوین هم می‌توانند با نگاه کردن تبلیغات،«Y»کوین ماین کنند.

در نهایت، هدف فقط ایجاد یک کوین دیگر نیست، بلکه دورنمای یوسف جامعه‌ای است که در آن افراد می‌توانند تجربه‌ای یکپارچه داشته باشند و انگیزه‌ی لازم برای درگیری مداوم با این اپلیکیشن را هم در خود بیابند.

این کار برای فردی به سن یوسف بسیار بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما او به ایجاد تغییر، کارآفرینی و توانایی رمزارز برای تغییر جهان در صورت استفاده‌ی صحیح بسیار اشتیاق دارد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
هدهدفوربس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا