درباره بسته حمایتی صندوق نوآوری برای بین‌المللی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون صندوق نوآوری با بیان اینکه ۶ بسته خدماتی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم، گفت: پذیرش هیات‌های تجاری برای تقویت صادرات محصولات دانش‌بنیان یکی از این خدمات است.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از مهر، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی بسته خدماتی متنوعی برای کمک به بین‌المللی شدن و تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند.

معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: «ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادرات»، «حمایت بلاعوض از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی»، «حمایت از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های دائمی خارجی / پایگاه‌های صادراتی»، «پذیرش هیئت‌های تجاری برای تقویت صادرات محصولات دانش‌بنیان»، «حمایت بلاعوض برای دریافت استانداردهای صادراتی»، «حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع در سایر کشورها»، «آموزش‌ها و مشاوره‌های صادراتی» از جمله خدمات صندوق نوآوری در راستای صادرات هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از خدمات صندوق، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری است.

معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق از پذیرش هیات‌های تجاری خارجی متشکل از مقامات دولتی، مدیران صنایع و کسب‌وکارهای فناورانه و همچنین تجار و بازرگانان کشورهای هدف و به ویژه کشورهای همسایه و منطقه در ایران و مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان به طور بلاعوض حمایت می‌کند.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق از حضور مشتریان خارجی در کشور که قصد خرید محصولات دانش‌بنیان ایرانی را دارند حمایت می‌کند تا زمینه ملاقات و مذاکره آن‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

وی افزود: در پذیرش هیات‌های تجاری، ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف سالانه ۶۰ میلیون تومان به ازای هر شرکت دانش‌بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به طور بلاعوض پرداخت می‌شود.

ملکی فر ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از یک میلیارد تومان و سال گذشته نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه کردیم تا مشتریان بالقوه خارجی به ایران بیایند، با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند و این محصولات را خریداری کنند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا