صندوق‌نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور 70 نوع حمایت می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق ۷۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌کند که برخی از خدمات به شرکت‌های فناور غیردانش بنیان نیز از طریق کارگزاران صندوق نوآوری عرضه می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سیاوش ملکی فر روز دوشنبه در نشست مجازی معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه دارایی‌های فکر افزود:خدمات این صندوق به شرکت‌های فناور غیردانش بنیان ازطریق صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان کارگزاران صندوق نوآوری عرضه می‌شود.
وی یادآور شد: این خدمات حمایتی در چهار دسته تسهیلات شامل تسهیلات قرض الحسنه کم بهره، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمند سازی تقسیم بندی می‌شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شد که این میزان تسهیلات در سال ۹۸، ۲ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان و در سال ۹۷، ۹۹۵ میلیارد تومان بود.

ملکی فر خاطرنشان کرد: این صندوق مولود تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۸۷ است، در بند ۵ این قانون بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید شده است، از این رو رسالت اصلی آن حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و بیشتر خدمات به این دسته از شرکت‌ها اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: سرمایه اولیه این صندوق سه هزار میلیارد تومان است که در طی ۳ سال به آن اختصاص یافت، با اختصاص اعتبارات اولیه، فعالیت این صندوق از سال ۹۳ آغاز شد.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق نهادی عمومی غیردولتی زیر نظر ریاست جمهوری است، برخی شرکت‌ها با تصور اینکه این صندوق زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، تقاضاهای حمایتی خود را به این معاونت ارسال می‌کنند بنابراین آنها از بسیاری خدمات که این صندوق می‌تواند به آنها ارایه دهد، محروم می‌شوند.

ملکی فر نمونه این خدمات را ثبت اختراعات عنوان کرد که از سوی معاونت علمی و صندوق نوآوری به شرکت‌ها اعطا می‌شود ولی خدمات این صندوق در این زمینه بلاعوض است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا