رییس پارک فناوری صنعت نفت: پذیرش از شرکت‌ها و واحدهای فناور از ماموریت‌های اصلی هر پارک فناوری است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ختلان: با اشاره به ابزارهای حمایتی این پارک برای جذب و حمایت‌ از شرکت‌ها و واحدهای فناور صنعت نفت، گفت: این پارک فرآیند جذب و پذیرش شرکت‎ها را برون سپاری کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مهندس ختلان در مراسم امضای موافقت نامه تاسیس مراکز نوآوری و رشد مشترک میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، با بیان اینکه این پارک جزو منظومه تحقیقاتی وزارت علوم است که از هسته‌های فناور بخش خصوصی حمایت می‌کند، افزود: پارک فناوری صنعت نفت دومین پارک تقاضا محور کشور با گستره فعالیت در سراسر ایران است؛ چرا که ادعا داریم هر شرکت فناوری که ادعای تولید فناوری در صنعت نفت را داشته باشد، موظف به حمایت از آن هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس ما ابزارهای حمایتی مختلفی برای توسعه فناوری شرکت‌های دانش بنیان داریم که یکی از آنها “مرکز رشد نوآوری و رشد مشترک” است. از آنجایی که وظیفه اصلی ما حمایت از شرکت‌ها در مراحل پیش رشد و رشد نیست، بلکه شامل مراحل بلوغ شرکت‌ها است؛ از این رو مراحل پیش رشد و رشد را از طریق مراکز رشد دیگر دنبال می‌کنیم، به این معنا که شبکه ای از مراکز رشد فعال در حوزه صنعت نفت ایجاد کنیم و واحدهای خارج شده از مراحل رشد و پیش رشد آنها در این پارک پذیرش خواهند شد.

ختلان ابزار دیگر حمایت این پارک را “پذیرش همبسته و غیر مستقر” دانست و در این باره توضیح داد: ما نوعی از پذیرش را در آیین نامه پارک تعریف کردیم که بر اساس آن صرفا شرکت‌های این حوزه به استقرار در پارک برای دریافت حمایت‌ها نیاز ندارند، بلکه اگر ادعا این باشد که یک فناوری، خدمت و یا محصول جدید در صنعت نفت کشور عرضه کرده است، می‌تواند در موقعیت خودش باشد و ما آنها را پذیرش می‌کنیم.

رییس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، “پارک همکار” را از دیگر ابزارهای حمایتی این پارک دانست و اظهار کرد: در این ابزار پارک همکار مرتبط و پارک همکار نیمه مرتبط تعریف شده است. در پارک همکار از تمامی واحدهای فناور فعال در صنعت نفت در صورتی که با ما توافق نامه به امضا برسانند، حمایت می‌کنیم. علاوه بر آن پارک‌های فناوری عمومی که شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نفت دارند نیز بر اساس موافقت نامه‌ای که با آنها به امضا می‌رسانیم، در قالب پارک نیمه همکار از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به امضای ۸ موافقت نامه میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و برخی از دانشگاه‌ها و پارک‌ها در این نشست، یادآور شد: در این مراسم ۳ موافقت نامه برای ایجاد مرکز رشد مشترک میان ما و “موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران”، “دانشگاه صنعتی سهند” و “پارک فناوری سمنان” به امضا رسیده است.

ختلان، امضای موافقت نامه برای راه اندازی دو مرکز نوآوری مشترک با “پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران” و “دانشگاه شهید چمران اهواز” را از دیگر برنامه‌های این رویداد نام برد و گفت: علاوه بر آن با “پارک علم و فناوری یزد” و “پارک فناوری خراسان شمالی” دو موافقت نامه برای ایجاد پارک همکار نیمه همکار به امضا می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین با پارک علم و فناوری خراسان موافقت نامه برای ایجاد پارک فناوری نیمه مرتبط به امضا رسید.

رییس پارک علم و فناوری صنعت نفت، پذیرش از شرکت‌ها و واحدهای فناور را از ماموریت‌های اصلی هر پارک فناوری دانست و ادامه داد: ما اولین پارکی هستیم که پذیرش این واحدها را برون سپاری کردیم. 

ختلان با بیان اینکه میزان تقاضا از سوی شرکت‌ها برای استقرار در این پارک بالا است، یادآور شد: تاکنون ۱۳۰ تقاضا به ما ارسال شده است که از این تعداد ۹ شرکت تایید اولیه شدند و از این تعداد بعد از بررسی ها و ارزیابی‌ها ۷ شرکت برای استقرار در این پارک مورد تایید قرار گرفته اند.

وی همچنین از اجرای نظام رتبه بندی برای واحدهای مستقر در این پارک خبر داد و گفت: تاکنون ۳ شرکت حائز رتبه دوم کارکردی و ۴ شرکت موفق به کسب رتبه سوم کارکردی شدند که امروز در این مراسم معرفی شدند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا