درباره لزوم بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و محلی
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت با اشاره به اهمیت بازارسازی کسب و کارهای خرد و خانگی و محلی که بیش از ۳ میلیون شغل را تحت شعاع قرار می دهد، گفت: امروز فروش دغدغه مهم کارآفرینان محلی است و می توان بستر عرضه و فروش محصولات و کالاهای ایرانی را بهمنظور توسعه کسبوکارهای خرد و خانگی و محلی فراهم و آنها را در داخل و خارج کشور توانمند کرد.
به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، محمدحسین قمری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مجموعه فرهنگی هنری هفتا که در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور رشد کسب و کارهای خرد خانگی، توسعه زیرساختهای صادراتی و تسهیل در تامین کالاهای ایرانی نظیر مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی در راستای بازاریابی و فروش در بسترهای آفلاین و آنلاین برومرزی و درون مرزی امضا شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت بازارسازی کسب و کار خرد خانگی و محلی که بیش از ۳ میلیون شغل و کسب و کار را تحت الشعاع قرار میدهد، یکی از کارهایی که لازم بود در دولت انجام شود، بازارسازی برای فروش محصولات خرد و خانگی است.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت اظهار کرد: درحال حاضر فروش، مهمترین دغدغه کارآفرینان محلی است و محصولات متنوع و با کیفیتی در سطح خرد و خانگی تولید میشود که میتوان با بستهبندی مناسب در جایگاههای فروش درون مرزی و برون مرزی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
قمری ادامه داد: ما علاوه بر آموزش جهت ارتفاع کیفیت فروش و متناسب با نیازهای روز جامعه هدف به صورت آفلاین می توانیم به کمک مجریان طرح محصولات را در معرض نمایش و فروش عموم در قفسههای متنوع فروشگاهی مجموعههایی نظیر هفتا قرار دهیم.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت خاطرنشان کرد: در این طرح سامانهای جهت درج محصولات معرفی میشود که افراد میتوانند با درج محصولات خود علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای با کیفیت خود را نیز در بازارهای بینالمللی و منطقهای در معرض نمایش بگذارند.
وی افزود: در دفتر خدمات عمومی طی سالهای اخیر همواره به دنبال ساختن بسترهایی بودیم که به صورت عمومی افراد را برای عرضه محصولات و توسعه کسب و کار خود در داخل و خارج کشور توانمند کنیم که این تفاهمنامه و پیش تر اقدامات مشابه در راستای همین امر مهم صورت گرفته است.
قمری تصریح کرد: مرکز اصناف وزارت صمت در مدت سه سالی که در خدمت بودیم، یکی از ماموریتهایی که به طور ویژه به آن پرداخته تقویت بازار کارگاههای خرد است. بر اساس آمار از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی موجود در کشور بیش از ۶۰۰ هزار واحد، کارگاه تولیدی خرد هستند.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت ادامه داد: طی تفاهم نامهای که میان معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار انجام شد، بحث توسعه بازار مشاغل خانگی هم به مرکز اصناف سپرده شد. نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولید کننده خرد و خانگی داریم و ماموریت خود میدانیم که بازار آنها را از طریق آموزش بستهبندی، آموزش تولید محصولات با کیفیت و مشارکت دادن شبکه توزیع اصناف مثل فروشگاههای زنجیرهای، پلتفرمهای آنلاین، نانواییها و اصنافی که حاضرند بخشی از مغازه خود را به تولیدکنندگان خرد و خانگی اختصاص دهند، توسعه بدهیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری مجموعه فرهنگی هنری هفتا این ریل گذاری به ثمر برسد و تولیدکنندگان خرد و خانگی با آموزشی که در سطح تولید و بسته بندی و ارتقای کیفیت میبینند، به بازارهای فیزیکی بیشتری دسترسی داشته باشند و فروش خود را توسعه دهند.
محمدباقر مروی – کارآفرین و بنیانگذار مجموعه فرهنگی هنری «هفتا» نیز در این مراسم اظهار کرد: این مجموعه در دل خود با وجود آنکه یک مجموعه تجاری است اما مسئولیت اجتماعی بزرگی دارد. در حال حاضر با بیش از۳۷۰ تامین کننده و هنرمند در زمینههای مختلف و بخش طراحی، بسته بندی و تولید همکاری داریم و در تمام این سالها تلاش کردیم با بسترسازی برای فروش بیشتر و کمک به فرایند طراحی و تولید و بسته بندی کاری کنیم که کسب و کارهای خرد بتوانند فعالیتشان را توسعه دهند.
وی گفت: با همکاری مجموعه اشتغال آفرینی بسیاری به طور غیرمستقیم ایجاد شده و هنرمندان به واسطه تعامل و همکاری با هفتا و افزایش فروشی که برایشان ایجاد شده به جذب نیرو و توسعه کارگاه و ابزار پرداختهاند.
مروی با بیان اینکه امروز هیچ مجموعه یا شرکتی را نمیتوان یافت که بدون انجام کار جمعی و تشکیلاتی بزرگ شده و توسعه یافته باشد، ابراز امیدواری کرد: با حمایت دولتمردان و متولیان امر و همکاری بخش خصوصی کار تشکیلاتی و جمعی توسعه یابد و به خیل عظیمی از کسب و کارهای خرد و خانگی و روستایی کمک شود و فضایی برای توسعه و رشد کسب و کارهای خرد و خانگی و محلی به وجود آید.
وی در پایان گفت: همه نگاه ما این است که برای کسب و کارهای کوچک بازاریابی کنیم و در فضای رقابتی بتوانیم کیفی سازی محصولات در داخل و خارج را به وجود آوریم.
به گزارش ایسنا، برگزاری دورههای آنلاین آموزشی در پلتفرمهای تخصصی، تامین محصولات با کیفیت از جمله مواد غذایی سوغات و صنایع دستی و مساعدت در تامین آنها جهت تکمیل زنجیره ارزش و تسهیل در صادرات کالاهای ایرانی از طریق تشکیل کمیته راهبردی با نمایندگان وزارتخانههای مرتبط و نمایندگان مجموعه هفتا از جمله تعهدات دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت و توسعه بازارهای هدف و تسهیل دسترسی مصرف کنندگان کالاهای ایرانی از طریق فروشگاههای زنجیرهای از جمله تعهدات مجموعه هفتا به موجب این تفاهمنامه مشترک همکاری است.
اجرای این تفاهمنامه در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی است که میتواند منجر به افزایش تولید و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و بینالمللی شود.
انتهای پیام/