از بسته امتیازات ویژه دانش‌بنیان‌ها با امضای ۴ تفاهمنامه رونمایی شد

چهار تفاهم‌نامه همکاری با هدف رفع نیازهای صنعت و تسهیل ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار بزرگ صنایع، در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، میان وزارت خانه های صمت، اقتصاد و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امضا شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان روز پنجشنبه با حضور وزرای صمت، اقتصاد و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در محل مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این همایش، چهار تفاهم نامه امضا شد.

نخستین موافقت‌نامه همکاری مربوط به بسته پیشران شرکت‌های دانش‌بنیان بود که به امضای روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمد زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

در قالب این موافقت‌نامه چهارجانبه، بسته امتیازات ویژه دانش بنیان‌ها تعریف شد که به تسهیل فرآیندهای بازارسازی و توسعه محصولات دانش بنیان می‌انجامد. در قالب بسته پیشران دانش‌بنیان، تعهداتی همچون تنظیم گری و بررسی ثبت سفارشات توسط وزارت صمت به منظور جلوگیری از واردات کالاهای مشابه شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاری و اختصاص تسهیلات به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان با عاملیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، اقناع کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردت برای افزایش ۲۰ درصدی تعرفه واردت کدهای کالایی دانش بنیان دارای ظرفیت تولید کافی، حمایت از تسهیل صدور مجوز پردیس‌های نوآوری از سوی وزارت علوم، حمایت از تامین مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان توسط معاونت علمی تعریف شده است.

در ادامه نیز، قراردادهای همکاری صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین و تولید محصولات فناورانه صنایع به امضا رسید. در همین راستا، قرارداد تولید اولین نمونه دامپ تراک الکتریکال ۱۵۰ تنی به عنوان یکی از پیچیده ترین تجهیزات صنعتی با تامین مالی جمعی با ارزش تخمینی ۱۰۵ میلیارد تومان امضا شد. همچنین موافقت نامه همکاری با هدف هم افزایی در سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت، بین صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق صحا به امضا رسید.

همچنین قرارداد همکاری میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و سازمان صنایع کوچک برای اختصاص زمین به شرکت های فناور و کوچک و حمایت از زیرساخت‌های این شرکت‌ها امضا شد.

در قالب نخستین رویداد ملی «صنعت دانش‌بنیان» علاوه بر رونمایی از بسته امتیازات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، رویدادهای تخصصی اعلام نیازهای فناورانه صنایع با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و نشست‌های تخصصی برگزار شد.

با هدف دریافت نتیجه مطلوب و خروجی از اقدامات این نشست، دبیرخانه‌ای تخصصی شکل می گیرد که وظیفه پپگیری این توافق نامه ها را خواهد داشت و نحوه مشارکت و نقش آفرینی شرکت ها در طرح ها و پروژه های صننعتی را به شرکت ها اعلام و حمایت های لازم را صورت خواهد داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا