ششمین جشنواره ملی ایده تا بازار” در قم برگزار خواهد شد

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی ایده گفت: ایده‌های نوآورانه و طرح‌های ارزش‌آفرین کسب و کار از محورهای این جشنواره است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا،حمیدرضا ایرانی معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ششمین جشنواره ملی ایده تا بازار، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره ملی «از ایده تا بازار» در اسفند ماه ۱۳۹۵ جهت شناسایی، انتخاب و حمایت از ایده‌های نوآورانه کسب و کار برگزار شد و در این دوره ۱۰۱ مورد طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۹ طرح واجد شرایط دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید شدند.

ایرانی با اشاره به برگزاری چهار دوره این جشنواره در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، افزود: در مجموع برگزاری این پنج دوره تعداد ۶۳۲ عنوان طرح به جشنواره ارسال و ۶۹ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تبدیل ایده‌های خلاقانه به کالا و خدمات و ارائه آن‌ها به بازار نیازمند سرمایه‌گذاری مادی و معنوی است و با توجه به سیاست‌های دانشکدگان فارابی مبنی بر به کارگیری دانش آکادمیک متناسب با نیازهای بازار، جشنواره از ایده تا بازار هر سال توسط دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و با حمایت صندوق کارآفرینی برگزار می‌شود.  

وی افزود: با توجه به هدف اساسی پردیس فارابی جهت توسعه کارآفرینی، کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخلی و خارجی در کلیه مقاطع تحصیلی و کلیه صاحبان ایده که قادر به تدوین طرح کسب و کار باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی ایده تا بازار، یادآور شد: مهلت ارسال طرح‌ها و ایده‌ها ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ و تاریخ اعلام نتایج داوری مقالات ۲۰ اردیبهشت خواهد بود؛ همچنین اختتامیه این جشنواره ۲۵ اریبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری پیش نشست‌ها در راستای ششمین جشنواره ملی ایده تا بازار، ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، جهاد دانشگاهی استان قم، صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه دانشکدگان فارابی، و همچنین تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذار از حمایت کنندگان این جشنواره هستند.

به گزارش ایسنا؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت طرح‌ها و ایده‌ها در وبسایت جشنواره به آدرس http://itm.ut.ac.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا