شرط اخذ اعتبار مالیاتی شرکت‌های بزرگ اعلام شد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان که با صندوق نوآوری و شکوفایی برای سرمایه‌گذاری مشارکت کنند اعتبار مالیاتی دریافت خواهند کرد.  

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی امروز در رویداد تبادل فناوری در صنعت دریایی (دریای هوشمند) گفت: فناوری در بسیاری از کشور‌ها از حوزه دفاعی شروع و به دیگر حوزه‌ها سرریز می‌شود. در ایران ما نیز از زمان دفاع مقدس که بر اساس نیاز‌های کشور خدمات و محصولاتی ارائه داده ایم و پس از آن این محصولات به سایر حوزه‌ها وارد شده‌اند.

وی افزود: آمار دستاورد‌های حوزه دفاعی امروز کشور مرهون رویدادی است که اوسط دهه ۸۰ تحت عنوان هسته دانا، شبکه توانا شکل گرفته‌است. این شعار در ادامه باعث شکل گیری اکوسیستم توسعه و همکاری شرکت‌های دانش بنیان با صنعت و زنجیره شبکه دانش بنیان شده است. امروز نیز نیازمند گسترش بیشتر این زنجیره و اکوسیستم هستیم تا ظرفیت‌های دفاعی مان گسترش پیدا کند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: اکنون باید با همان رویکرد و شعار برای اهداف سامانه سمتا (ساماندهی، مدیریت و توانمندسازی شبکه همکاران) وزارت دفاع کوشا باشیم تا اتفاق‌های خوبی در این بخش رقم بخورد.   دانش بنیان‌ها در این بخش چابک نیست که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.   

وی عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی این را دارد از فناوری‌های این حوزه حمایت کند. سرمایه صندوق پژوهش دفاعی هرچند صندوق خوبی است، اما سرمایه اندکی دارد. ضرورت دارد سرمایه این صندوق افزایش یابد. با افزایش سرمایه این صندوق ما می‌توانیم تعامل بیشتری برای گسترش فناوری‌های حوزه دفاعی داشته باشیم.

خیاطیان تاکید کرد:  دولت سیزدهم نسبت به دولت پیشین توجه و اهتمام بیشتری به حوزه دانش بنیان‌ها دارد به طوری که امروز در کمیسیون دولت طرح اختصاص اعتبار مالیاتی به شرکت‌های بزرگی که با صندوق نوآوری و شکوفایی برای سرمایه گذاری دانش بنیان‌ها همکاری می‌کنند، تصویب خواهد کرد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا