هوشمندسازی ۶.۴ درصد مجوزهای کسب و کار در گیلان

 مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: حدود ۶.۴ درصد از واحدهای دارای پروانه صنفی معتبر در گیلان در درگاه ملی مجوزها عملیات تبدیل مجوزهای کسب و کار کاغذی به هوشمند را به انجام رساندند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علیرضا نوروزی بهمبری اظهار کرد: عملیات تبدیل مجوزهای کسب و کار به عنوان آخرین فاز تکمیل هوشمند سازی مجوزهای کسب و کار در جریان اقدام استانها قرار گرفته و از این حیث تمامی دارندگان مجوزهای کسب و کار کاغذی مکلفند تا انتهای امسال نسبت به تبدیل مجوزهای کسب و کار به مجوزهای خانگی یا شناسه یکتا یا کیو آر کد از طریق سامانه مجوزها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ فعالان اقتصادی دارای مجوز های کاغذی در دریافت خدمات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و غیره با مشکل مواجه می شوند چون داشتن مجوزهای کاغذی به منزله عدم برخورداری از مجوز است، لذا تمام فعالان اقتصادی باید تا پایان امسال از طریق درگاه ملی مجوزها، شناسه یکتا یا الکترونیکی خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این حرکت جمعی تا پایان سال ادامه دارد و از همه فعالان اقتصادی و صاحبان صنوف تقاضا می شود که هرچه سریعتر با مراجعه به این درگاه با در دست داشتن سه شماره شناسه کارت ملی، شناسه مجوز کاغذی و کدپستی در اسرع وقت به صورت رایگان نسبت به دریافت مجوز الکترونیکی اقدام کنند.

نوروزی تصریح کرد: طی ۲۰ روز گذشته با دستور استاندار گیلان وهمکاری فرمانداران، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی مرکز استان و شهرستانها رتبه استان در بین ۳۱ استان کشور از ۱۹ به جایگاه های اول و دوم ارتقاء یافت. شهرستانهای رودسر، بندرانزلی و آستانه اشرفیه سه شهرستان برتر استان در تبدیل مجوزها هستند.

وی عنوان کرد: در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با تاکید استاندار یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد فرمانداران تلاش، اقدامات و نتایج حاصله در نتیجه فرآیند تبدیل مجوزها خواهد بود، لذا آن دسته از شهرستانهایی که در این زمینه عقب هستند باید با تلاشی مضاعف خود را به سطوح بالا برسانند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا