مهدی اسلام پناه: ایران در زمینه استانداردسازی در ۲ سال گذشته 6 پله صعود کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان خبر داد: از بین ۱۶۸ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد از رتبه ۲۶ دنیا به رتبه بیستم استانداردسازی صعود کردیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «مهدی اسلام پناه»، رئیس سازمان استاندارد ایران در سخنرانی خود در جشنواره تولید ملی ـ افتخار ملی گفت: عصر کنونی عصر دیجیتال است و باید از فرصت‌های موجود برای بهبود وضعیت کسب‌وکار و رونق تولید داخلی استفاده کرد چرا که رونق تولید به صورت مستقیم در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه اثرگذار است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران به تاریخچه این سازمان اشاره کرد و افزود: صد سال از عمر سازمان ملی استاندارد ایران می‌گذرد و در میان ۱۶۸ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد با ۶۰ کشور در زمینه استانداردسازی و تایید صلاحیت همکاری داریم.

اسلام پناه با اشاره به جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته توانستیم از رتبه بیست‌ و ششم دنیا با شش پله صعود به رتبه بیستم دنیا برسیم و از کشورهای اتریش و برزیل پیشی گرفته که این اتفاق طی ۲ سال اخیر رقم خورده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی برای نسل امروز و آینده همگان باید به سمت استانداردها پیش روند تصریح کرد: همراهی بخش خصوصی با دولتی می تواند منجر به تولید ملی کیفی و باقدرت شود تا کالا و خدمات به چرخه اقتصاد بین‌المللی متصل شوند از اینرو مقیاس اقتصاد کشور وسیع‌تر خواهد شد.

وی سهم و مزیت استاندارد در کسب بازارهای جهانی را ثابت شده دانست و گفت: وقتی فرهنگ بنگاه اقتصادی در مدار کیفیت باشد طبعتا منجر به محصولات بهتر، کیفی تر، رضایت مشتری و کسب و کار پاریدار خواهد بود.

اسلام پناه در جمع تولید کنندگان «تولید در کشور را مقدس» دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا زمینه ورود به بازارهای جهانی فرآهم آید و این اتفاق میسر نمی‌شود مگر با زبان مشترک که این زبان چیزی جز استانداردها نیست.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تقویت و توسعه استانداردها را با نوآوری عجین دانست و اظهار داشت: امروزه ۱۳۱ استاندارد بین المللی با راهبری جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است و بی‌شک با کمک بخش خصوصی این رقم می تواند به هزاران استاندارد بین المللی افزایش پیدا کند.

در پایان این جشنواره از واحدهای تولید کننده نمونه بخش خصوصی کشور در سال ۱۴۰۲ که رشد عملکرد آن‌ها در مقایسه با سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفته بود، قدردانی به عمل آمد.

بیست و یکمین دوره جشنواره تولید ملی ـ افتخار ملی با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی با هدف بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب در جهت تقویت تولید داخلی و رفع موانع تولید برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا