تخصیص وام قرض‌الحسنه ۵۰۰ میلیونی به بانوان فناور یک رویداد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از اختصاص وام قرض‌الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی به بانوان فناور و کارآفرین سخنران در گردهمایی بانوان موفق و فعال در حوزه فناوری و مشارکت اجتماعی خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رویداد «مادرانه، فناورانه» که در تالار دکتر ربیعی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، درباره نسبت بین زن و کارآفرینی، گفت: وقتی از کارآفرینی سخن به میان می‌آید، دو گزاره قابل طرح است؛ نخست اهمیت کارآفرینی و دوم اهمیت و ارزش کارآفرین شدن. 

وی کارآفرینی را از کارآفرین شدن مهم‌تر خواند که به باور او، کارآفرین شدن کاری به غایت دشوار است و اگر در افراد این خاصیت نباشد و صرفا متاثر از تجربیات کارآفرینان موفق به این حیطه ورود کرده باشند، بی‌تردید، تجربه موفقی نخواهند داشت و اساسا هر کسی لازم نیست، کارآفرین شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اهمیت و ارزش کارآفرینی موضوعی است که همه می‌توانیم درک کرده و به آن اهتمام داشته باشیم، افزود: گاهی باور به کارآفرینی و قرار گرفتن در کنار یک کارآفرین موفق اثرگذاری بیشتری دارد.

وی ادامه داد: کارآفرینی دو صفت بارز دارد؛ نخست، خلقت و خلاقیت و دوم تربیت و ربوبیت و زنان، به حق در خلق کردن و پرورش دادن از جایگاه ویژه‌تری در مقایسه با مردان برخوردارند. این صفت الهی است و  خلق، خلاقیت و خالقیت در وجود زن آفریده شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تربیت و ربوبیت صفت بعدی خداوند است، تصریح کرد: این صفت الهی (ربوبیت) هم در وجود زن به شکل ویژه‌ای نهاده شده است و به همین دلیل هم هست که زنان در همه جای دنیا در کارهای سختی که نیازمند خلاقیت و صبر است، همچون توسعه فناوری موفق‌تر عمل می‌کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، فرزانه دانشمند، فعال در حوزه هوش مصنوعی و صنعت نفت؛ بهاره صفارنیا، فعال در حوزه مشارکت اجتماعی؛ فریبا فهیم یحیایی، فعال حوزه پژوهش و فناوری؛ زیبا عزیزی، چهارمین دختر برتر روستایی جهان؛ الهام زند، مدیر پروژه مستند مادران ایرانی؛ فاطمه چهرئی، مدیرعامل یک شرکت خلاق؛ خدیجه سعیدپور، بانوی کارآفرین نمونه کشوری و بهار صالحی، مدیر یک کافه کتاب از بانوان کارآفرین و نوآوری در این رویداد بودند که تجربیات  خود را با حاضرین به اشتراک گذاشته بودند.

انتهای پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا