نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد رسید

معاون اشتغال وزارت کار گفت: نرخ بیکاری در پاییز امسال به ۷.۶ درصد رسیده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اهداف کلان توسعه در اغلب کشورها، کاهش بیکاری و افزایش و توسعه فعالیت‌ها و فرصت‌های شغلی است.

اشتغال تاثیر مستقیمی بر سطح رفاه و زندگی افراد در جامعه دارد و می‌توان گفت که مهمترین و اساسی‌ترین هدف برنامه ریزی اقتصادی-اجتماعی هر کشوری محسوب می‌شود.

این موضوع برای جوانان، خانواده‌ها و در نهایت برای دولت‌ها به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است که به سادگی زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در ۱۹ استان روند کاهشی داشته و این نرخ در ۲۴ استان تک رقمی شده است. به عبارت بهتر در پاییز ۱۴۰۲ در ۲۴ استان نرخ بیکاری تک رقمی و در ۷ استان ۲ رقمی مانده است.

محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سامانه جست‌وجوی شغل تحلیل‌های بسیاری را می‌توان به‌دست آورد، چون از کمیت عبور و به سوی کیفیت حرکت کردیم و با دیدن سامانه جست‌وجوی شغل می‌توان به اهمیت رشته‌های مورد تقاضا پی برد و به سمت آموزش آن‌ها حرکت کرد.

وی گفت: اکنون ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در کشور به ثبت رسیده و این در حالی است که تعداد کارجویان ثبت‌شده در سامانه جست‌وجوی مشاغل ۱۷۰ هزار نفر است.

کریمی بیرانوند در خصوص وضعیت بازار کار گفت: از تابستان سال ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد تا پاییز امسال که پایان فصل آماری است، نشانگر‌ها و متغیر‌ها و آمار بازار کار نشان از بهبود فضای کسب و کار تولید و اشتغال دارد به صورتی که نرخ بیکاری در کشور به ۷.۶ درصد که کمترین نرخ بیکاری ثبت‌شده است، رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی نیز با ۰.۵ درصد افزایش به ۴۱.۵ رسیده است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تابستان ۱۳.۸ بود که به ۱۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد و کاهش اختلاف آن‌ها با میانگین کل بیکاری را شاهد هستیم.

معاون وزیر کار با اشاره به مسئله بیکاری فارغ‌التحصیلان گفت: منابع مالی گره بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور نیست، بلکه آموزش‌های مهارتی و فرهنگ کار است که باید در کارفرما و کارجو وجود داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا