استان البرز رتبه نخست کشور در تولید محصولات دانش‌بنیان را کسب کرد

 پارک علم و فناوری استان البرز موفق به کسب رتبه نخست کشور در زمینه تولید محصولات فناور و دانش‌بنیان در سامانه جان شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: این پارک با داشتن ۴۱۳ محصول دانش بنیان و فناور به رتبه اول کشور و نیز به رتبه فراتر از انتظار بر اساس اطلاعات خوشه و عملکرد سامانه جان  (جریان اقتصاد نوین) دست یافت.
عباسی با اشاره به راه اندازی سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) افزود: راه‌اندازی سامانه جان برای فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم کردن حضور انجمن‌های علمی در پارک‌های علم و فناوری، دو اتفاق مهم در حوزه فناوری است که تاکنون در وزارت علوم انجام شده است.
رییس پارک علم و فناوری البرز درباره اهمیت سامانه جان، اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه جان‌ شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را در این سامانه ارائه می‌کنند و با اتصال این سامانه به توانیران و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران)، واردات محصولات مشابه به میزان تولید داخل ممنوع می‌شود که اتفاق بسیار مهمی است.
 وی افزود: پارک علم و فناوری البرز با ایجاد ساختار‌های فناورانه، تقویت ارتباط و تعامل با صنایع، در سال‌های اخیر نقش مهمی در حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایفا کرد و توانست به رتبه‌های خوب کشوری در زمینه فروش و صادرات و نیز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دست یابد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا