نخستین جلسه شورای توسعه تعاون در تهران برگزار شد

سرپرست معاونت تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی سیزدهم با ابلاغ سند توسعه بخش تعاون، یک فرصت بی بدیل را برای بخش تعاون فراهم کرده است.

به گزارش کارآفرینی‌پرس به نقل از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، حامد ویس کرمی در نخستین جلسه شورای توسعه تعاون در استان تهران که با حضور استاندار تهران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: در قانون اساسی طی اصل‌های ۴۳ و ۴۴ بر استفاده از امکانات و ایجاد فرصت‌های برابر جهت ایجاد اشتغال و توجه به تعاون به عنوان مهمترین ابزار تحقق آن تاکید شده است.

وی با بیان این که در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به لزوم اختصاص سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور تاکید شده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم نیز با ابلاغ سند توسعه تعاون یک فرصت بی بدیل برای این بخش فراهم شده است، که لازم است از آن در راستای توسعه کشور و رشد تولید استفاده شود.

سرپرست معاونت تعاون وزارت و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بر لزوم اجرایی شدن این سند تاکید کرد و ابراز داشت: طی سال ۱۴۰۱ صادرات تعاونی‌های استان تهران نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد ۲۱ درصدی برخوردار بوده که این آمار در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش را تجربه کرد.

ویس کرمی هم‌چنین میزان ایجاد اشتغال در حوزه تعاون و تشکیل تعاونی های دانش بنیان این استان را در ۱۸ ماه گذشته مطلوب برشمرد و افزود: در یکسال و نیم گذشته بخش تعاون در استان تهران با ایجاد ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید بالغ بر ۵۹ درصد رشد اشتغال داشته و گزارش ها از رشد ۳۰ درصدی تعاونی‌های دانش بنیان حکایت دارد.

وی افزود: در سند توسعه بخش تعاون اهداف، راهبردهای کلان، احکام و ماموریت های هر کدام از دستگاه‌ها تعیین شده است و اهتمام جدی آن ها برای تحقق اهداف سند را می‌طلبد. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: سند توسعه بخش تعاون با یک چشم انداز ۱۰ ساله تهیه و شامل ۵ برنامه کلان در حوزه‌های تامین مالی، مردم خواهی و بازار سرمایه، نظام توزیع و کنترل بازار، بهبود محیط کسب و کار، آموزش و فرهنگ سازی تعاون، توسعه عدالت اجتماعی و مردمی سازی اقتصاد است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا