۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال در استان تهران راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: طبق تفاهم‌نامه همکاری این اداره کل با قرارگاه اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «حامد ویس کرمی» در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با قرارگاه اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)،اظهار داشت: به منظور حمایت و تسهیل در جستجوی شغل برای کارجویان در واحدهای اقتصادی و پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان کسب و کارهای خرد و خانگی ساکن استان تهران با اولویت محلات کم‌تر برخوردار، از طریق پایگاه‌های مردمی اشتغال و با بهره گیری از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی فعال در محلات هدف، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران و قرارگاه اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان تهران امضا شد.

وی افزود: به دنبال این تفاهم نامه تعداد ۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال در شهرستان‌های استان تهران به منظور ترویج و ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی برای ساکنان محلات هدف در طول دو سال راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه اشتغال از مسائل اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: جمعیت زیاد استان و حجم بالای مهاجران باعث شده است مساله اشتغال، کماکان دغدغه اصلی بسیاری از مردم استان باشد.

ویس کرمی با یادآوری اینکه توسعه یافتگی در همه مناطق تهران همگن و یکسان نیست، گفت: توسعه نیافتگی برخی محلات استان تهران موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات موجود، بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های مردمی اشتغال توسط جوانان متعهد و انقلابی و در قالب گروه‌های جهادی و مردمی هدایت خواهند شد و بنابر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی این طرح، پایگاه‌های مردمی اشتغال در مساجد محل ایجاد می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: یکی از ظرفیت‌های بالقوه در محلات کمتر توسعه یافته، حضور و وجود جوانان انقلابی و جهادی است که همواره برای حل مشکلات پای کار مردم بوده و از انگیزه‌های معنوی برای رفع مشکلات همنوعان برخوردار هستند.

ویس کرمی با تاکید بر این که بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهران می‌تواند با معرفی گروه‌های مردمی و راهبری شغلی در محلات آسیب پذیر توسط این گروه‌ها و پشتیبانی و تامین امکانات این پایگاه‌ها به اجرای این طرح سرعت و اثربخشی بیشتر ببخشد، یادآور شد: همه باید با دید مسوولانه به این طرح نگاه کنیم و تلاش کنیم که مفاد این تفاهم‌نامه به نحو مطلوبی در سطح استان اجرا شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا