درباره راه‌اندازی ناحیه نوآوری تربیت‌مدرس در سال ۱۴۰۲

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس از راه‌اندازی ناحیه نوآوری تربیت مدرس خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، حسین نادر‌ی‌منش، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس با اشاره به راه‌اندازی ناحیه نوآوری بیان کرد: با توجه به گستردگی فضای پارک علم و فناوری تربیت مدرس، قراردادی برای راه‌اندازی ناحیه‌های نوآوری میان این پارک، شهرداری منطقه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، منعقد شده است.

نادری‌منش ادامه داد: فضایی حدود ۴۴۰ هکتار که پارک لاله تهران هم جزء قرارداد است که برای ناحیه نوآوری تربیت‌ مدرس در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص برنامه نهایی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برای راه‌اندازی ناحیه نوآوری، تصریح کرد: از آنجایی که پارک‌های امیرکبیر، شریف و علم و صنعت هم از پارک‌های علم و فناوری مهم فضای علمی کشور هستند، قرار است ناحیه نوآوری پارک علم و فناوری تربیت مدرس در کنار ناحیه نوآوری این پارک‌ها، راه‌اندازی شود.

رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس به تعدد مراکز آزمایشگاهی و گستردگی فضای در اختیار پارک تربیت مدرس، اشاره کرد و گفت: سایت بابایی در اتوبان بابایی، سایت نور در دانشگاه منابع طبیعی و علوم دریایی شمال، سایت پژوهش در کیلومتر ۷ اتوبان کرج و مرکز رشد با ۲ هزار متر مربع زمین، همچنین ۱۰ هزارمتر مربع فضای آزمایشگاهی در دانشکده کشاورزی تربیت مدرس از جمله فضاهای دراختیار پارک علم و فناوری تربیت مدرس هستند.

نادری‌منش درباره راه‌اندازی ناحیه‌های نوآوری تربیت مدرس تصریح کرد: طرح ناحیه‌های نوآوری از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و قرار بود امسال اجرایی شود. به‌دلایل زیادی از جمله هماهنگی برای حضور وزیر بهداشت و شهردار منطقه، افتتاح این ناحیه به تعویق افتاد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: قرار است ناحیه نوآوری تربیت مدرس امسال راه اندازی شود.

وی به برخی قابلیت‌ها و افتخارات این پارک اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس جزء سه پارک برتر دانشگاهی کشور است و همچنین جزء معدود پارک‌های علم و فناوری دارای گرید دو از وزارت علوم محسوب می‌شود.

نادری‌منش درخصوص فناوران و شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، تصریح کرد: حدود ۱۸۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور و ۲ هزار نفر نیروی متخصص زیرمجموعه پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس مشغول به‌کار هستند. فضای آزمایشگاهی و کارگاهی حدود ۲۰ هزار متر مربع برای فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه پارک، درنظر گرفته شده است. بیش از ۵۰ درصد متخصصان فعال در پارک تربیت مدرس، از فارغ‌التحصیلان مقاطع ارشد و دکتری همین دانشگاه هستند.

نادری‌منش به محصولات شاخص پارک علم وفناوری دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد و افزود: فناوران این پارک، توانسته‌اند محصولات شاخصی از جمله تجهیزات حوزه آی‌تی، دستگاه‌های تست فشار لوله‌های نفت و گاز، طراحی Pcr و تجهیزات آزمایشگاهی، طراحی جعبه‌سیاه هواپیمایی با اتوپایلوت، حوزه متاورس و آزمایشگاه‌های مجازی، تولید کنند.

وی درخصوص حوزه‌های تخصصی که در پارک علم و فناوری تربیت مدرس فعالیت می‌کنند، توضیح داد: حوزه‌های گوناگونی ازجمله آی‌تی، امنیت‌غذایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، الکترونیک و میکروالکترونیک، از شاخه فعالیت‌های تخصصی شرکت‌هال فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس هستند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا